سرنوشت طرح صیانت در دست مجلسی‌ها | وزیر طرح را به نمایندگان سپرد

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت وزیر ارتباطات در خصوص طرح صیانت مطیع مجلس است و تاکنون پیشنهادی در این زمینه نداشته است.

سرنوشت طرح صیانت در دست مجلسی‌ها | وزیر طرح را به نمایندگان سپرد

محمدجواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در مجلس، درباره طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و نظر وزیر ارتباطات نسبت به این طرح گفت: «وزیر ارتباطات در این زمینه مطیع مجلس است و هرچه را که مجلس مصوب کند می‌پذیرد. او تاکنون پیشنهادی در این زمینه نداشته است.»

نماینده مردم کاشمر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در رابطه با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی ادامه داد: «طرح صیانت از کاربران فضای مجازی مراحل طولانی را باید پشت‌سر بگذارد و به زودی و راحتی به تصویب نمی‌رسد و حدود یکی دو سال زمان خواهد برد؛ اما نهایتاً در نتیجه این طرح، اتفاقی برای اینترنت و پلتفرم‌های ایرانی و خارجی رخ نخواهد داد. هنوز کمیسیون مشترک تشکیل جلسه نداده است. در این طرح به دنبال جلب رضایت مردم هستیم.»

بیشتر بخوانید: اعضای کمیسیون ویژه طرح صیانت مشخص شدند | احتمال شروع بررسی طرح از هفته آینده

او افزود: «اشکالات و نگرانی‌های مردم از این طرح کاملاً درست است، زیرا ناشی از عدم اطلاع‌رسانی مجلس است. مجلس در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیقی نداشته است و به همین دلیل چنین دلهره و نگرانی‌ای بین مردم شکل گرفت. قطعاً بعد از شروع بررسی روند این طرح و تصویب آن، شبهات مردم برطرف خواهد شد.»

این صحبت‌های نماینده مجلس در خصوص طرح صیانت و آینده تصویب آن در حالی به گوش می‌رسد که این موضوع از داغ‌ترین بحث‌های یکی دو ماه گذشته فضای مجازی بوده است. طرحی که در آخرین روزهای وزارت وزیر ارتباطات قبلی در مجلس مطرح شد و بعد با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب وزیر ارتباطات بعدی، چشم همه به عیسی زارع‌پور بود تا ببینند او در اولین اقدام مهم دوران وزارتش برای این طرح چه خواهد کرد. با این حال به نظر می‌رسد زارع‌پور خودش را به تمامی از طرح صیانت کنار کشیده و سرنوشت این طرح مهم را به نمایندگان مجلس سپرده است. او در عوض در تمام صحبت‌هایش از شبکه ملی اطلاعات سخن می‌گوید؛ شبکه‌ای که می‌تواند به یاری طرح صیانت بیاید و در محدود کردن اینترنت خارجی نقش داشته باشد.

ارسال نظر