سهیل شهیدی در دادگاهی در آمریکا تفهیم اتهام شد

رسانه کلیک - سهیل شهیدی بنیانگذار پیمنت 24 که پیشتر در بریتانیا بازداشت و به آمرکیا مسترد شده بود روز دوشنبه ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت) در دادگاهی در ایالت مینه‌سوتا تفهیم اتهام شد..

سهیل شهیدی در دادگاهی در آمریکا تفهیم اتهام شد

سجاد شهیدیان معروف به سهیل شهیدی مدیر ایرانی یک شرکت صرافی که پیشتر در بریتانیا بازداشت و به آمریکا مسترد شده بود، روز دوشنبه ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت) در دادگاهی در ایالت مینه‌سوتا تفهیم اتهام شد . تفهیم اتهام به زبان ساده یعنی اینکه جرم رخ داده ، رابطه متهم با جرم و اسناد و مدارکی که اتهام او را ثابت می کند ، به وضوح برای متهم توضیح داده شود . در واقع تفیهم اتهام به معنای تفیهم فوری و سریع نوع اتهام و دلایل آن به متهم است . تفهیم اتهام از حقوق متهم و از وظایف بازپرس است . این تفهیم باید یه زبانی باشد و به گونه ای بیان شود که برای متهم قابل درک و فهم باشد ، بنابراین در مواردی که متهم با اصطلاحات قانونی آشنایی ندارد تفهیم باید با بیان ساده اما مشخص صورت بگیرد .

آقای شهیدیان ۳۳ ساله مدیر عامل و بنیانگذار شرکت صرافی پیمنت 24 متهم به انجام معاملاتی شده که به گفته دادستانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است. البته هنوز معلوم نیست چه مجازاتی در انتظار سهیل شهیدی است.

او و وحید والی، یکی دیگر از مدیران شرکت، در شش مورد از جمله پولشویی، کلاهبرداری بانکی و سرقت هویت متهم شده‌اند. به گفته دادگاه آقای والی در این پرونده دستگیر نشده و "فراری" است.

سجاد شهیدیان که در ایران با نام سهیل شهیدی شناخته می‌شود، در رسانه‌ها با عناوینی مانند "کارآفرین موفق" و "کارشناس بانکداری الکترونیکی" معرفی می‌شد و در سال‌های گذشته در برنامه‌ها و گردهم‌ِآیی‌های زیادی به عنوان سخنران شرکت داشت.

ارسال نظر