فروش سوالات کنکور سراسری 1400 در فضای مجازی!

رسانه کلیک – معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری فردی که مدعی دسترسی و فروش سوالات کنکور سراسری سال 1400 در فضای سایبر بود، خبر داد.

فروش سوالات کنکور سراسری 1400 در فضای مجازی!

به گزارش کلیک، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: بر اساس رصد صورت گرفته در فضای مجازی، فردی که با همدستی همسرش با انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد کانال در پیام‌رسان تلگرام مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور 1400 به متقاضیان بود، موردشناسایی قرار گرفت.

کلاه‌برداری در فضای مجازی

موضوع کلاه‌برداری در فضای مجازی تازگی ندارد. شاید شما نیز تجربه خرید از یک پیج نامعتبر و بسته شدن ناگهانی آن پیج و پاسخگو نبودن ادمین را تجربه کرده باشید. این موضوع نه‌تنها در زمینه خرید و فروش کالا بلکه در زمینه فروش سوالات کنکور نیز بسیار باب شده است. به‌طوری‌که هرسال با نزدیک شدن به تاریخ کنکور با خبر دستگیری عده‌ای از متخلفان در این زمینه مواجه می‌شویم.

امسال نیز با منتشر شده خبر فروش سوالات کنکور 1400 در فضای مجازی پلیس فتا دست‌به‌کار شده و به گفته سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا متخطیان طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده‌اند.

پاشایی در این خصوص اظهار داشت که:

بر اساس تجزیه‌وتحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته، همه ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور ما شاهد این‌گونه کلاه‌برداری‌ها هستیم.

وی ادامه داد:

مجرمان با ترفندهای مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی و سایر جزئیات شناخته شده؛ پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف، دیگر پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود و یا با ارسال نمونه سوالات کنکور ادوار گذشته از قربانیان خود کلاه‌برداری کرده و صدمات مالی و روانی شدیدی به متقاضیان وارد می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان کرد:

هم‌اکنون بیش از 100 کارگروه ویژه در پلیس فتا ناجا و رده‌های استانی و شهرستانی کشور؛ در حوزه شناسایی این جرم فعالیت می‌کنند و تاکنون تعدادی صفحه و کانال مجرمانه با موارد مشابه، ضمن اشراف اطلاعاتی و پی‌جویی‌های فنی مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن مسدودسازی، اقدام قضائی علیه متهمان در حال پیگیری است.

پلیس فتا خواستار نظارت خانواده‌ها بر عملکرد سایبری فرزندانشان شد

با شیوع بیماری کرونا و تغییر روند آموزش و سبک زندگی در کل جهان، دسترسی تمام گروه‌های سنی به فضای مجازی بیش از گذشته شده است. این موضوع بحث صیانت از کودکان در فضای مجازی را به دنبال داشته که به محدودیت دسترسی سنین مشخص شده به فضای مجازی اشاره دارد. در این زمینه لازم به ذکر است که محدودیت‌های ایجاد شده توسط دولت قطعا برای حفاظت از قشر کودک و نوجوان کافی نبوده و والدین نیز نقش اساسی در این موضوع را بر عهده دارند.

ازاین‌روی این مقام انتظامی ضمن توصیه به کلیه داوطلبان کنکور سال 1400 در خصوص اینکه به‌هیچ‌عنوان فریب این‌گونه تبلیغات دروغین را نخورند»؛ از خانواده‌هایشان خواست نظارت بیش‌تری بر عملکرد تحصیلی و سایبری فرزندان خود اعمال کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن 96380 جهت رسیدگی هرچه سریع‌تر تماس بگیرند.

ارسال نظر