سورنا ستاری از ارائه ۱۴۰ خدمت به شرکتهای دانش بنیان خبر داد

رسانه کلیک - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ۱۴۰ خدمت به شرکتهای دانش بنیان ارائه می شود، گفت: در حال حاضر ۶هزار استارت آپ در کشور فعالیت می کند.

سورنا ستاری از ارائه ۱۴۰ خدمت به شرکتهای دانش بنیان خبر داد

سورنا ستاری شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت: از ۵ هزار و ۶۸۴ شرکت دانش بنیان در کشور ۱۴۰۰ شرکت به شرکت‌های خلاق تعلق دارند که نوآوری‌های ارزشمندی را در کشور ارائه می‌دهند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هم اکنون شرکت‌های استارت آپی به بیش از ۶ هزار شرکت افزایش یافته گفت: اکنون ۱۴۴ شتاب دهنده در کشور فعال هستند و تعداد مراکز نوآوری برای تولید ثروت و ارزش افزوده بیشتر به ۲۴۷ مرکز افزایش یافته است.

ستاری گفت: آمارها نشان می‌دهند که هم اکنون ۴۰ شرکت دانش بنیان در بورس پذیرفته شده اند و مجموع سرمایه این شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه کشور به بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: طی ۳ سال اخیر برای ایجاد ظرفیت در امر سرمایه گذاری خطرپذیر یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و نظام بانکی کشور از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرده است.

به گفته معاون رئیس جمهور، در حال حاضر بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در کشور وجود دارد و هم اکنون ۹ کارخانه نوآوری در تهران و شهرهای بزرگ کشور فعالیت می‌کنندکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مراکز نوآوری ۲۰ برابر بخش دولتی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از ۲ هزار نفر از جوانان کشور که در ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان تحصیل می‌کردند به کشور بازگشتند، گفت: در مجموع به طور متوسط بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ نفر از این جوانان تحصیل کرده هر سال به کشور بازگشتند.

معاون علمی و فناوری با بیان اینکه ما هم اکنون شرکت‌های استارت آپ بزرگی در ایران داریم، گفت: مثلاً شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی فقط در تهران یک میلیون تاکسی آنلاین دارد در حالی که این تعداد تاکسی در شهر نیویورک بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تاکسی است.

ارائه ۱۴۰ خدمت به شرکتهای دانش بنیان

وی با بیان اینکه انجام میلیون‌ها تراکنش بانکی بدون خطا در کشور نشان از فرهنگ سازی مناسب استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید است، گفت: بدون تردد اقتصادی سنتی در برابر اقتصادی دانش بنیان بازنده واقعی است، زیرا سیستم‌های سنتی در اقتصاد کشورها دیگر نمی‌توانند در برابر شرکت‌های دانش بنیان خودی نشان دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: معاونت علمی ریاست جمهوری بیش از ۱۴۰ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند که دسترسی به منابع مالی مورد نیاز و حمایت از صادرات محصولات ایرانی به بازارهای هدف مهم‌ترین آن است.

حمایت از دانش بنیان‌های حوزه امنیت غذایی

وی افزود: معاونت علمی از تمام شرکت‌های دانش بنیان تازه تأسیس حمایت خواهد کرد و از ۱۸ ماه پیش هرگونه سرمایه گذاری در زنجیره تأمین امنیت غذایی کشور مورد حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته است.

ستاری خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰ هزار نوع تجهیزات آزمایشگاهی در شرکت‌های دانش بنیان کشور تولید می‌شود که بسیاری از این تجهیزات به کشورهای خارجی صادر می‌شود و هم اکنون ایران به یکی از بزرگترین تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی تبدیل شده است.

معاون علمی وفناوری گفت: در بحث نیروی انسانی تحصیل کرده کشورمان شرایط فوق العاده ای دارد، زیرا وجود ۴ میلیون دانشجو در کشور در کمتر کشوری وجود دارد. بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفر تحصیل کرده در کشور داریم و وقتی می گویم که ۶ هزار استارتاپ در کشور داریم، یعنی اینکه این شرایط در کمتر کشوری وجود دارد.

ستاری تاکید کرد: هرچه علم و فناوری محور توسعه کشور شوند، نقش دانشگاه‌ها در افزایش ارزش افزوده بیشتر خواهد شد و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز نوآوری و استارتاپ ها جایگاه مهم خود را در بین مردم پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر