اجرای طرح سیستم های هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

رسانه کلیک - طرح سیستم های هوشمند مدیریت ناوگان حمل‌ونقل قرار است به‌وسیله ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و با کمک ۳ شرکت دانش‌بنیان پیاده‌سازی شود.

اجرای طرح سیستم های هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش کلیک به نقل از خبرگزاری مهر؛ معاونت علمی و فناوری استفاده از سیستم های‌ هوشمند یادشده را یکی از مسیرهای مطمئن و کاربردی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در دنیا دانست.

اجرای سیستم های هوشمند در کشور چگونه محقق می‌شود؟

معاونت علمی و فناوری، درصدد است تا با اجرایی شدن سیستم‌های مدیریت هوشمند ناوگان، از مصرف سوخت خودروها کاسته و به‌این‌ترتیب از میزان مصرف سوخت در کشور بکاهد. این کار با اجرایی شدن سیستم‌ های هوشمند در تولید تجهیزات کنترل ترافیک، مسیریابی، مکان‌یابی و مدیریت ناوگان حمل‌ونقل عمومی محقق خواهد شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با شناسایی ذینفعان و بازیگران این عرصه، روش‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت را اجرایی کند. این روش‌ها در تولید تجهیزات کنترل ترافیک، مسیریابی، مکان‌یابی و مدیریت ناوگان حمل‌ونقل عمومی خلاصه می‌شوند.

کدام ارگان‌ها و سازمان‌ها به طرح سیستم ‌های هوشمند مدیریت ناوگان حمل‌ونقل نیاز دارند؟

مسلما تمامی سازمان‌ها و نهادها به چنین طرحی نیاز خواهند داشت اما در حال حاضر صنعت بیمه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و صنعت خودروسازی کشور به‌عنوان بهره‌برداران این طرح نیازهای خود را به ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند.

حال نوبت شرکت‌های دانش‌بنیان است که از این طرح استقبال کرده و توان و تخصص خود را برای رفع این نیازها به‌کارگیرند.

بهینه کردن مصرف انرژی یک حرکت جهانی است

با توجه به اینکه منابع انرژی در دنیا رو به اتمام است و زنگ خطر این موضوع به صدا درآمده است همه کشورها به دنبال یافتن مسیری درست برای بهینه کردن مصرف انرژی هستند. این هدف، جز با انتخاب الگوها، اتخاذ و به‌کارگیری روش‌ها و سیاست‌های درست در مصرف انرژی امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین دلیل است که استفاده از سیستم های هوشمند در اولویت کار دولت قرارگرفته است.

در حال حاضر، اجرای این پروژه با کمک و شناسایی ۳ شرکت دانش‌بنیان به مرحله اجرا رسیده است تا بتوان با کمک ظرفیت آن‌ها به طراحی و تولید محصولات و سیستم های هوشمند حمل‌ونقل رسید.

ارسال نظر