نگاهی به موج نارضایتی کاربران شاتل در شبکه‌ های اجتماعی

رسانه کلیک - شاتل یکی از اپراتورهایی است که در زمینه اینترنت خدمات ارایه می دهد و این روزها با ضعف های زیاد در شبکه های اجتماعی انتقادات زیادی را به سمت خود جلب کرده و کاربران انتقادات زیادی به این مجموعه دارند.

نگاهی به موج نارضایتی کاربران شاتل در شبکه‌ های اجتماعی

گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل، اپراتور اینترنت ثابت ADSL و TD-LTE در ایران است که با عناوین ارایه دهنده اینترنت پرسرعت ثابت ADSL، خدمات تلفن ثابت، اینترنت ثابت فیبرنوری و اینترنت ثابت نسل جدید TD-LTE شناخته می شود.

این شرکت که زمانی به عنوان اولین اپراتور شبکه زیرساخت بی‌ سیم با ظرفیت گیگابیت با مکان‌شناسی حلقه‌ ای (توپولوژی رینگ) بر پایه فناوری ریزموج روی فرکانس اختصاصی شاخته می شد، این روزها با حواشی عجیب و غریب، پشیبانی ضعیف و موارد متفاوتی مورد انتقاد خیلی ها قرار گرفته و در شبکه های اجتماعی موج بزرگی علیه این شرکت شکل گرفته است.

با بررسی این موارد متوجه می شویم این انتقادات پر بیراه نیست و در بسیاری موارد حق با مشترکین و کاربران است و شاتل این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و اگر تغییراتی در روند خود ایجاد نکند، به زودی تمام کاربران خود را از دست خواهد داد.

اولین انتقادی که جلب توجه می کند، انتقاداتی است که به تعرفه های شبانه این شرکت سرازیر می شود. کاربری در توییتر در رابطه با این موضوع نوشته: « ‏خیانت های ‎#شاتل به ‎#اینترنت کشور شاتل با فرض این که مردم، جغد یا خفاش هستند، با گرفتن مبلغ اضافی، طرح ‎#شبانه_رایگان رو ارائه کرد! با توجه به این که تعرفه اینترنت تو تمام ساعات شبانه روز برابره، ولی این رو گذاشت شب تا عملا کمترین افراد استفاده کنند.»

در موارد زیادی کاربران به سرعت پایین شاتل اشاره می کنند. کاربری در این راستا این توییت را به اشتراک گذاشته است: «چند سال پیش من از اینترنت ‎#شاتل کلی تعریف میکردم و حمایت واسه ۷،۸ نفرم گرفتم. الانم خودم اینترنت ۱۶ مگشو دارم که دیگه مفت نمیارزه !!! تا حالا ۳ بار هم زنگ زدم پشتیبانی ۱ روز خوب میشه باز همون آش و همون کاسه!»

اما در رابطه با ضعف های اپراتورهای پشتیبانی این مرکز و صد البته پولی که از مردم کسر می کنند و پاسخ گوی حق مردم نیستند؛ کاربری این توییت را نوشته که خواندنش برای آشنا شدن با زورگویی شاتل قطعا خالی از لطف نیست: «تیرماه اقدام به جابه‌جایی خط اینترنت کردم. یک هفته این جابه‌جایی طول کشید و ‎#شاتل برای اینکه مراحل راه‌اندازی مجدد خط رو انجام بده، فاکتوری رو زودتر برای من صادر کرد و گفت که حتما باید این پرداخت بشه تا روندش انجام بشه.

بعد از یک هفته که اینترنت وصل شد، ازشون خواستم اون ‏یک هفته اینترنتی که به من ندادن اما پولش رو زودتر گرفتن رو برام حل کنند. مثلا فاکتوری که صادر شده بود رو لغو کنند و فاکتور جدیدی از تاریخی که راه اندازی شده برام صادر کنند. (به قول خودشون این روند حتی ممکن بود تا ده روز هم طول بکشه).

زیر بار این کار نرفتند. بهم گفتند ما حساب کردیم 8 هزار تومن پولش میشده حالا بیا 8 هزارتومن پول بهت بدیم. (ماهی حدود 70 هزارتومن پول اینترنتی که گرفتم میشه، بعد با 8هزارتومن میخواستن مشکل رو حل کنند) فرض بگیرید اینترنت 8 مگ با سیصد و خورده ای گیگ حجم هزینه‌ یک هفته‌اش از دید شرکت شاتل می‌شده 8هزار تومن!

‏من و هزارارن نفر دیگه که همچنین مشکلی داریم، چرا باید پول روزهایی که اینترنت نداشتیم 7 الی 10 رو بدیم و شرکت هم زیر بار نره که به خاطر مشتری کوتاه بیاد؟»

این روند شاتل فقط محدود به این موضوع نیست و کاربری در رابطه با ضعف های پشتیبانی و ضعف اطلاع رسانی این شرکت روایت جالبی را نقل کرده است: «#شاتل در ضعف پشتیبانی و عدم اطلاع رسانی حق مشترکین حرف اول را می زند. اینترنت شاتل را خریداری کردم. بعد از مدتی از مصرف با مشکل قطعی اینترنت مواجه شدم. بارها و بارها با پشتیبانی تماس گرفتم اما راه به جایی نبردم. بعد از حدود یک ماه از طرف مخابرات با این اطلاعیه مواجه شدم که در این منطقه به دلیل فیبرهای نوری جدید؛ صرفا مخابرات خدمات ارایه می دهد!

تازه متوجه اصل داستان شدم. شاتل در اصل از همان روزهای اول می دانست نمی تواند خدمتی ارایه دهد اما مشخصا بدون هیچ احساس مسئولیتی در قبال مشتریانش این مورد را اطلاع رسانی نکرده است. در پیگیری ها و تماس هایی که با پشتیبانی این شرکت داشتم؛ اپراتور با علم به موضوع بازهم اطلاع رسانی نکرد. در نهایت من مانده ام و مبلغی که به شاتل پرداخت کرده ام و ماه ها استفاده اش نکرده ام. آیا این شرکت نباید مبلغی که پرداخت کرده ام و عملا استفاده نکرده ام را به من بازگرداند؟ متاسفم برای این همه ضعف و بی مسئولیتی!»

کاربری دیگری در رابطه با تعرفه های جدید شاتل که ظاهرا خلاف مقررات است توییتی به اشتراک گذاشته و با ضمیمه کردن دو عکس نوشته: «از ‎#شاتل ‎#تعرفه های سرویس های جدید رو خواستم گفت توی سایت ندارم و نمیذاریم به هر ترفندی شده ازشون گرفتم. کجای این طبق قوانین هست نمیدونم.»

با موارد پیش آمده، ضعف های شاتل کامل مشخص در میدان است و این شرکت عملا رویه خوردن حق مشترکین را در حالی پیشه کرده که پشتیبان های این مجموعه در قبال مشترکین با بی ادبی پاسخگو هستند و به جای پاسخ های شفاف و درست، پاسخ درستی ارایه نمی دهند.

ارسال نظر