نگاهی به موج نارضایتی کاربران شاتل در شبکه های اجتماعی
رسانه کلیک - شاتل یکی از اپراتورهایی است که در زمینه اینترنت خدمات ارایه می دهد و این روزها با ضعف های زیاد در شبکه های اجتماعی انتقادات زیادی را به سمت خود جلب کرده و کاربران انتقادات زیادی به این مجموعه دارند.
گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل، اپراتور اینترنت ثابت ADSL و TD-LTE در ایران است که با عناوین ارایه دهنده اینترنت پرسرعت ثابت ADSL، خدمات تلفن ثابت، اینترنت ثابت فیبرنوری و اینترنت ثابت نسل جدید TD-LTE شناخته می شود.
این شرکت که زمانی به عنوان اولین اپراتور شبکه زیرساخت بی سیم با ظرفیت گیگابیت با مکانشناسی حلقه ای (توپولوژی رینگ) بر پایه فناوری ریزموج روی فرکانس اختصاصی شاخته می شد، این روزها با حواشی عجیب و غریب، پشیبانی ضعیف و موارد متفاوتی مورد انتقاد خیلی ها قرار گرفته و در شبکه های اجتماعی موج بزرگی علیه این شرکت شکل گرفته است.
با بررسی این موارد متوجه می شویم این انتقادات پر بیراه نیست و در بسیاری موارد حق با مشترکین و کاربران است و شاتل این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و اگر تغییراتی در روند خود ایجاد نکند، به زودی تمام کاربران خود را از دست خواهد داد.
اولین انتقادی که جلب توجه می کند، انتقاداتی است که به تعرفه های شبانه این شرکت سرازیر می شود. کاربری در توییتر در رابطه با این موضوع نوشته: « خیانت های #شاتل به #اینترنت کشور شاتل با فرض این که مردم، جغد یا خفاش هستند، با گرفتن مبلغ اضافی، طرح #شبانه_رایگان رو ارائه کرد! با توجه به این که تعرفه اینترنت تو تمام ساعات شبانه روز برابره، ولی این رو گذاشت شب تا عملا کمترین افراد استفاده کنند.»
در موارد زیادی کاربران به سرعت پایین شاتل اشاره می کنند. کاربری در این راستا این توییت را به اشتراک گذاشته است: «چند سال پیش من از اینترنت #شاتل کلی تعریف میکردم و حمایت واسه ۷،۸ نفرم گرفتم. الانم خودم اینترنت ۱۶ مگشو دارم که دیگه مفت نمیارزه !!! تا حالا ۳ بار هم زنگ زدم پشتیبانی ۱ روز خوب میشه باز همون آش و همون کاسه!»
اما در رابطه با ضعف های اپراتورهای پشتیبانی این مرکز و صد البته پولی که از مردم کسر می کنند و پاسخ گوی حق مردم نیستند؛ کاربری این توییت را نوشته که خواندنش برای آشنا شدن با زورگویی شاتل قطعا خالی از لطف نیست: «تیرماه اقدام به جابهجایی خط اینترنت کردم. یک هفته این جابهجایی طول کشید و #شاتل برای اینکه مراحل راهاندازی مجدد خط رو انجام بده، فاکتوری رو زودتر برای من صادر کرد و گفت که حتما باید این پرداخت بشه تا روندش انجام بشه.
بعد از یک هفته که اینترنت وصل شد، ازشون خواستم اون یک هفته اینترنتی که به من ندادن اما پولش رو زودتر گرفتن رو برام حل کنند. مثلا فاکتوری که صادر شده بود رو لغو کنند و فاکتور جدیدی از تاریخی که راه اندازی شده برام صادر کنند. (به قول خودشون این روند حتی ممکن بود تا ده روز هم طول بکشه).
زیر بار این کار نرفتند. بهم گفتند ما حساب کردیم 8 هزار تومن پولش میشده حالا بیا 8 هزارتومن پول بهت بدیم. (ماهی حدود 70 هزارتومن پول اینترنتی که گرفتم میشه، بعد با 8هزارتومن میخواستن مشکل رو حل کنند) فرض بگیرید اینترنت 8 مگ با سیصد و خورده ای گیگ حجم هزینه یک هفتهاش از دید شرکت شاتل میشده 8هزار تومن!
من و هزارارن نفر دیگه که همچنین مشکلی داریم، چرا باید پول روزهایی که اینترنت نداشتیم 7 الی 10 رو بدیم و شرکت هم زیر بار نره که به خاطر مشتری کوتاه بیاد؟»
این روند شاتل فقط محدود به این موضوع نیست و کاربری در رابطه با ضعف های پشتیبانی و ضعف اطلاع رسانی این شرکت روایت جالبی را نقل کرده است: «#شاتل در ضعف پشتیبانی و عدم اطلاع رسانی حق مشترکین حرف اول را می زند. اینترنت شاتل را خریداری کردم. بعد از مدتی از مصرف با مشکل قطعی اینترنت مواجه شدم. بارها و بارها با پشتیبانی تماس گرفتم اما راه به جایی نبردم. بعد از حدود یک ماه از طرف مخابرات با این اطلاعیه مواجه شدم که در این منطقه به دلیل فیبرهای نوری جدید؛ صرفا مخابرات خدمات ارایه می دهد!
تازه متوجه اصل داستان شدم. شاتل در اصل از همان روزهای اول می دانست نمی تواند خدمتی ارایه دهد اما مشخصا بدون هیچ احساس مسئولیتی در قبال مشتریانش این مورد را اطلاع رسانی نکرده است. در پیگیری ها و تماس هایی که با پشتیبانی این شرکت داشتم؛ اپراتور با علم به موضوع بازهم اطلاع رسانی نکرد. در نهایت من مانده ام و مبلغی که به شاتل پرداخت کرده ام و ماه ها استفاده اش نکرده ام. آیا این شرکت نباید مبلغی که پرداخت کرده ام و عملا استفاده نکرده ام را به من بازگرداند؟ متاسفم برای این همه ضعف و بی مسئولیتی!»
کاربری دیگری در رابطه با تعرفه های جدید شاتل که ظاهرا خلاف مقررات است توییتی به اشتراک گذاشته و با ضمیمه کردن دو عکس نوشته: «از #شاتل #تعرفه های سرویس های جدید رو خواستم گفت توی سایت ندارم و نمیذاریم به هر ترفندی شده ازشون گرفتم. کجای این طبق قوانین هست نمیدونم.»
با موارد پیش آمده، ضعف های شاتل کامل مشخص در میدان است و این شرکت عملا رویه خوردن حق مشترکین را در حالی پیشه کرده که پشتیبان های این مجموعه در قبال مشترکین با بی ادبی پاسخگو هستند و به جای پاسخ های شفاف و درست، پاسخ درستی ارایه نمی دهند.
واقعا جای تاسف داده چنین اپراتوری این چنین مردم سرکار میگذارم بنده برای مرداد ۹۹ مس از مشاوره تلفنی با کارمندان شاتل سرویس اینترنت مورد نظر را انتخاب و واریز وجه انجام دادم این بگم ابتدا وضعیت تلفن و مخابرات منطقه را نیز ارزیابی کردند و قول نصب یک هفته را دادند و تا سه ماه هر بار تلفن میزدیم یک مشت دروغ تحویل آدم میدن جالبه مشترک را هر بار چند دقیقه پشت خط میگذارن به بهانه پیگیری فوری و…
خلاصه هر سری زنگ زدیم پاسخی روتین و پاس کاری کردن مشتری به سمت مخابرات منطقه تا جایی که چند مرتبه حضوری مخابرات رفتیم و متوجه شدیم در این چند ماه درخواست رانژه ای از طرف شاتل نداشتن خدا لعنت کنه ادم دروغگو که مردم سرکار میگذارن
خلاصه تا الانم سه ماهه درخواست پس دادن پولمون دادیم هنوزم وه هنوزه هیچی یه هیچی تا الان جز اعصاب خوردی و چند برابر هزینه تلفن و کرایه ماشین هیچ ثمری نداشته به همه دوستان و آشنایان هم توصیه کردم گول تبلیغات شون نخورن تا مثل بنده خدایی نکرده دچار مشکل بشن
بسیار افتضاخ
شاتل میگه اشکال از مخابراته . مخابرات میگه از شاتل مدام پاس میدن به هم
اینترنتم روE خیلی ضعیفه مودم نیست سیمکارته کسی میدونه یا میتونه راهنماییم کنه؟
حقیقت اش من توی شرکت و توی خونه با چند تا اینترنت مختلف کار می کنم
چیزی که من می بینم؛ یه مشکل کلی هست و ارتباطی با شاتل نداره
فیلتر شدن تلگرام و فیلترینگ های اعمال شده روی اینستا و استفاده همه از فیلتر شکن ها باعث شده که همه احساس کنند که سرعت شون کاهش پیدا کرده در صورتی که سرعت خط اینترنت تغییری نداشته و فقط این محدودیت هاست که مشکل ساز شده
معمولا هم تجربه من اینجوری بوده که امروز روی شاتل محدودیت ها بیشتره … فردا ممکنه روی همراه اول باشه و …
من از کیفیت شاتل ام راضی ام و مشکلی باهاش ندارم
حداقل نسبت به بقیه سرویس دهنده ها
من هم در فروردین ماه گول تبلیغات و بعدهم مطالب سایت شاتل درمورد سیمکارت جدیدش ( سرعت بالای اینترنت درسراسر کشور)دیدم و خریدم و بعداز ۱هفته آنرا انداختم کنار و دیگر استفاده نکردم چون همش دروغ بود خلاصه دریک کلام فقط میتونم به شاتل بگم
خدا از سر تقصیراتتان که انقدر راحت دروغ میگویید بگذرد
فعلأ که هر کی تونست یک جوری اختلاس کرد و رفت، حالا انتظار دارید شاتل بیکار بمونه….
شاتل دیگه اون شاتل قبل نیست !!!!
من اینترنت با سرعت ۱۶ شاتل گرفتم بعد چند ماه اعتراض به سرعت میگن خط شما تا ۱۱ بیشتر ساپورت نمیکنه، میگم از اول میگفتین خب، بعد این سرعت ۱۱ به اندازه سرعت ۵۱۲ مغازه م که اینترنت مخابراته نیس، به زودی #شاتل_را_ترک_کنیم
من با سرعت ۱۶ مگ به راحتی استفاده می کنم شاید واقعا خطتون یه مشکلی داره
به جای شاتل چه سرویسی بگیریم؟
این درسته که دیگه مثل سابق رسیدگی ندارند،سرعت نسبت به قبل فوق العاده کم شده و حتی اپیلیکشن مای شاتل که برنامه خودشون هست برای مشترکین رو رسیدگی نمیکنند، این برنامه برای بررسی وضعیت اینترنت شاتل و خرید طرح ترافیک بصورت اینترنتیه،ولی بعد از هر دوسه بار کار کردن خود به خود مسدود میشه،هرچی هم اعتراض میکنیم کسی رسیدگی نمیکنه