شرکت‌های دانش بنیان با عاملیت بانوان از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند

رسانه کلیک - دکتر سیاوش ملکی‌فر از اعطای خدمات و تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان با عاملیت بانوان در رویداد نقش موثر زنان در مدیریت بهینه مصرف در حوزه برق، آب و انرژی (شکوفا) خبر داد.

شرکت‌های دانش بنیان با عاملیت بانوان از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سیاوش ملکی‌فر، میزان برخورداری شرکت‌های دانش بنیان با مدیرعاملی بانوان از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی را تبیین کرد و گفت: بانوان دستاوردهای خوبی در عرصه صنعت داشته‌اند به‌طوری‌که میزان اشتغال بانوان در صنعت ۲۶.۴ درصد و میزان اشتغال مردان در صنعت ۳۲.۸ درصد است.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در زمینه برخورداری از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در سال ۹۹ میزان استفاده از خدمات بیشتر شده است به‌طوری‌که در زمینه توانمندسازی ۵۳۵ فقره خدمات ارائه شده است که از این تعداد ۱۷۵ شرکت به مدیریت بانوان آن را دریافت کرده که ۲۹ درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان با مدیریت بانوان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی، ۹۷۲ فقره تسهیلات ارائه شده که ۷۷ شرکت دانش بنیان با عاملیت بانوان از این خدمت استفاده کردند. در زمینه ارائه تسهیلات نیز ۲۵۸۳ فقره تسهیلات ارائه شده است که ۳۸۴ شرکت دانش بنیان با عاملیت بانوان از این خدمات استفاده کردند.

ملکی‌فر درباره رویداد «نقش موثر زنان در مدیریت بهینه مصرف در حوزه برق، آب و انرژی (شکوفا)» گفت: ما در این رویداد، بر حوزه مدیریت بهینه مصرف متمرکز شدیم که در کشور با چالش‌های مختلفی در این زمینه مواجه هستیم.

وی افزود: در این رویداد ۲۰ نیاز فناورانه در حوزه آب، برق و انرژی معرفی خواهد شد و برگزاری سه نشست تخصصی آموزش بین‌المللی به علاوه جذب سرمایه‌گذار خطرپذیر برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با عاملیت بانوان از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

ارسال نظر