شکایت وزارت ارتباطات از رائفی‌پور صحت ندارد

رسانه کلیک - روز گذشته خبری در شبکه‌های مجازی در خصوص شکایت وزارت ارتباطات از علی اکبر رائفی پور منتشر شد. که رییس روابط عمومی وزارت ارتباطات  آن را تکذیب کرده است.

شکایت وزارت ارتباطات از رائفی‌پور صحت ندارد

«سید جمال هادیان طبایی زواره» در گفت و گو با ایرنا در خصوص شکایت وزارت ارتباطات از رائفی پور که خبرش از روز گذشته در فضای مجازی دست به دست شده است، گفت: ماجرا اصلا به این شکلی که روایت شده نبوده و ما از آقای رائفی‌پور یا هیچ شخص به صورت فردی شکایت نکردیم و اصلا شکایت ما مربوط به الان نیست.

وی اضافه کرد: وزارت ارتباطات بنا بر وظیفه قانونی خود از ایجادکنندگان پارازیت‌های غیرقانونی gps شکایت می‌کند تا این اختلال‌ها ایجاد مشکل نکند. آقای رائفی‌پور هم در توییتی اعلام کرد سامانه‌ای طراحی کرده‌اند که حراست جلوی تست آن را گرفته است. من نیز در جواب ایشان گفتم اگر سامانه ایشان تولید پارازیت غیرقانونی gps کند، در جهت‌گیری این شکایتی که وزارتخانه انجام داده می‌گنجد. تشخیص این مسئله نیز با قانون است.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات افزود: شکایت وازرت ارتباطات به صورت کلی از تمام مجموعه‌هایی است که با ایجاد پارازیت‌های غیرقانونی gps ممکن است اختلالاتی را به وجود بیاورند. ما از مراجع قانونی درخواست کردیم عوامل تولید امواج غیرقانونی را شناسایی و برخورد کنند.

او اشاره کرد: رسانه‌ای که این خبر را تولید کرده، تیتر شیطنت‌آمیزی زده است. من صرفا در جواب توییتی که آقای رائفی‌پور درباره سامانه‌شان نوشته بود، گفتم اگر سامانه شما ایجاد اختلال می‌کند باید برخورد سختگیرانه‌تری با شما انجام شود. شکایت ما از ایجاد کنندگان پارازیت‌های غیرقانونی اصلا مربوط به امسال و الان نیست. شکایتی است که سال گذشته انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر رائفی‌پور مدتی قبل از ساخت سامانه بومیِ شناسایی و اخلالگر ریزپرنده‌ها (anti drone system) به نام پاداسکای خبر داد. سامانه‌ای که به گفته سازندگان آن، برای حفظ «بعد سوم امنیت» یعنی آسمان طراحی و ساخته شده است.

ارسال نظر