طاقچه 98 در یک نگاه

رسانه کلیک - پلتفرم کتاب الکترونیکی و صوتی «طاقچه» گزارش سال ۹۸ خود را با ارائه آماری از برترین‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف منتشر کرد.

طاقچه 98 در یک نگاه

این پلتفرم در حالی سال ۹۸ را به پایان رساند که نزدیک به ۶ سال از آغاز فعالیت آن در ایران می‌گذرد. با شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان و همین‌طور ایران، کتاب‌های الکترونیکی با استقبال خیلی بیشتری از سوی کاربران مواجه شده‌اند و طاقچه امیدوار است با استفاده از این فرصت در آینده بتواند تغییرات بزرگتری را در زمنیه ارائه کتاب‌های الکترونیکی و صوتی و جلوگیری از قطع درختان بیشتر ایجاد کند.

طبق آمار اعلام شده در این گزارش، طاقچه در سال ۹۸ توانسته از قطع بیش از ۱۰۲۰۰ درخت جلوگیری کند. نکته قابل توجه در این گزارش اینکه پلتفرم طاقچه با عرضه کتاب‌های الکترونیکی و صوتی به تنهایی توانسته سرانه مطالعه کشور را ۲.۱ دقیقه افزایش دهد.

آمار جالب بعدی که در این گزارش به آن اشاره شده، کل دقایقی است که کاربران در سال ۹۸ از طریق طاقچه مطالعه کرده‌اند. طبق این آمار، در سال گذشته بیش از ۱۸۱ میلیون دقیقه مطالعه از طریق این پلتفرم صورت گرفته است.

همچنین کل کاربران ویژگی «طاقچه بی‌نهایت»، مجموعا بیش از ۸ میلیون روز در این بخش عضویت داشته‌اند.

با اینکه طاقچه در این گزارش اشاره‌ای به تعداد کاربران و میزان فروش کتاب‌ها نکرده، اما آمارهای جالبی از جمله کتاب‌های پرفروش، محبوب‌ترین دسته‌بندی‌ها و… را ارائه کرده است. در ادامه نگاهی داریم به اینفوگرافیک برترین‌های طاقچه در سال ۹۸.

منبع: آی تی ایران

ارسال نظر