مجلس در حال بررسی طرح دوفوریتی تهیه گوشی‌های هوشمند برای دانش‌آموزان

رسانه کلیک - یکی از اعضای کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح دوفوریتی برای دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی‌های هوشمند به‌منظور تسهیل و فراهم کردن امکان آموزش مجازی خبر داد.

مجلس در حال بررسی طرح دوفوریتی تهیه گوشی‌های هوشمند برای دانش‌آموزان

احمد نادری ، عضو کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی خود با خانه‌ ملت از طرحی دو فوریتی خبر داد که مجلس به‌منظور تهیه تبلت و گوشی‌های هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند به دنبال تصویب آن است. نادری با اشاره به اعلام رسمی آموزش‌و‌پرورش مبنی بر دسترسی نداشتن حدود ۳/۵ میلیون دانش‌آموز به شبکه‌ شاد، افزود: به‌همین‌منظور باید فکری اساسی برای این دانش‌آموزان کرد تا خللی در روند آموزش آن‌ها ایجاد نشود.

این نماینده‌ی مجلس افزود: بر همین اساس در نظر داریم که سخت افزارهای مورد نیاز آموزش مجازی را برای حداقل 3.5 میلیون دانش آموز از محل هزینه خوابگاه‌هایی که تعطیل شده یا محل مالیات سیگار تأمین کنیم.

وی، این طرح را در راستای تحقق عدالت آموزشی در کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه این طرح بار مالی دارد، محل هزینه‌ای آن نیز باید دیده شود تا این طرح دچار مشکل اصل 75 قانون مبنی بر تحمیل بار مالی به دولت نشود.

نادری می‌گوید البته این طرح هنوز نهایی نشده است و برای اعلام وصول یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری به هیئت‌رئیسه‌ی کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارجاع خواهد شد.

ارسال نظر