طرح کروکی الکترونیکی در سراسر کشور اجرایی می‌شود

رئیس پلیس راهور با اشاره به طرح کروکی الکترونیکی گفت تا ۲ ماه آینده در سراسر کشور ۹ هزار تبلت و 3 هزار دست‌افزار سپهر توزیع می‌شود و کروکی تصادفات الکترونیکی خواهد شد.

طرح کروکی الکترونیکی در سراسر کشور اجرایی می‌شود

سردار سید کمال هادیان‌فر در همایش تجلیل از کروکی برتر (کاغذ و الکترونیک) با اعلام این خبر افزود: «طرح کروکی الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار مطرح و در سال ۱۳۹۹ اجرایی شد.»

وی با بیان اینکه نرم‌افزار کروکی‌های الکترونیکی طراحی شد و به صورت آزمایشی در استان قم آغاز به کار کرد، افزود: «با توافق صورت گرفته، برای کروکی‌های الکترونیکی صحیح حق‌الزحمه عملیاتی پرداخت می‌شود.»

رئیس پلیس راهور از دولت خواست در کاهش تصادفات و توسعه انضباط ترافیکی پلیس را یاری کند.

هادیان‌فر افزود: «سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند؛ این در حالی است که ۳۰ دستگاه در توسعه انضباط ترافیکی در کشور و کاهش تصادف نقش دارند. بر اساس قانون، پلیس صرفاً ناظر بر نظم و انضباط است.»

او خاطرنشان کرد: «در دولت یازدهم، دوازدهم و سیزدهم، تاکنون جلسه شورای عالی ایمنی مدیریت ترافیک با حضور رئیس‌جمهور برگزار نشده است. آسیب تصادفات کمتر از کرونا نیست و اگر یک فرد در تصادف فوت کند، ۵.۳ میلیارد تومان به طور مستقیم و غیرمستقیم به کشور زیان می‌رساند.»

به گفته او ۴۰ درصد تصادفات به موتورسیکلت‌سواران اختصاص دارد که بیشتر تصادفات در این حوزه جانی است، دومین دلیل تصادفات پس از مدیریت، موضوع راه است و حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد فوتی‌ها در نقاط حادثه‌‌خیز رخ می‌دهد.

جالب است بخوانید: طرح هوشمندسازی خودروهای پلیس در کیش اجرایی می‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: «۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و ۶۵ درصد از ناوگان عمومی ما امروز فرسوده است. از سویی دیگر برخی قوانین منسوخ شده است و با توجه به فناوری‌های جدید باید به‌روزرسانی شود. برخی از جرایم خودروها نیز بازدارنده نیست، چراکه الزامی برای پرداخت آن وجود ندارد.»

به گفته او سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد و باید شرایطی فراهم شود تا این آمار به حداقل برسد.

سرهنگ داوود قاسمیان، معاون عملیات پلیس راهور ناجا نیز در این مراسم گفت: «۵۲۳ کروکی به جشنواره کروکی‌های برتر ارسال شد که از این تعداد ۱۲۳ کروکی برای داوری پذیرفته شد. همچنین طی ۶ ماه از دی ۹۹ تا تیر ۱۴۰۰، ۲۹۶ هزار کروکی به صورت کاغذی و 3 هزار و ۸۱۲ فقره کروکی الکترونیکی ثبت شد.»

وی ادامه داد: «در این جشنواره از 3 کروکی تصادفات درون‌شهری، 3 کروکی تصادف برون‌شهری، 3 اثر کروکی برتر الکترونیک درون‌شهری و 4 اثر الکترونیک برون‌شهری تجلیل شد.»

ارسال نظر