جوانان توانمند خودشان سد تحریم را می‌شکنند

رسانه کلیک - وزیر امور خارجه، محمدجواد ظریف بعدازظهر امروز با حضور در کارخانه نوآوری آزادی، یکی از شعب پارک فناوری پردیس در تهران از این مجموعه بازدید و از نزدیک با فعالیت استارتاپ‌های فعال در این مرکز نوآوری آشنا شد.

جوانان توانمند خودشان سد تحریم را می‌شکنند

وزیر امور خارجه در بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه نوآوری آزادی، با حضور در مرکز دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران، یادداشتی به مناسبت روز صادرات نوشت. در این بازدید تیم پارک فناوری پردیس و آزادی طریف را همراهی می‌کردند.

ظریف در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و در اولین سوال و در پاسخ به خبرنگار کلیک مبنی بر اینکه چه احساسی از حضور در این جمع داشت و قرار است در آینده شاهد چه اتفاقاتی باشیم، گفت: «بسیار خوشحال شدم جوانانی را دیدم که هر کدام‌شان می‌توانند توفیق بسیار زیادی در بازارهای جهانی داشته باشند. امیدوارم دولت بتواند موانعی که تحریم‌های غیرمنطقی و ظالمانه ایالات متحده برای حضور فعال‌تر این عزیزان در صحنه بین‌المللی ایجاد کرده را بردارد.

البته آن طور که من این جوانان توانمند را دیدم، اینها خودشان موانع را برمی‌دارند. یعنی دنیا احساس می‌کند نداشتن این توانمندی‌ها و بهره نبردن از این توانمندی‌ها برای خودشان ضرر است و ان‌شاالله این راه باز خواهد شد. خوشحال شدم که توجه به صادرات براساس روش‌های نوین و علمی صادرات در این جا کاملا مشهود بود و امیدوارم دوستان ما هر روز موفق‌تر باشند.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با چگونگی کمک وزارت خارجه به رفع تحریم‌های اپل و گوگل گفت: «وزارت ارتباطات این مسئله را مستقیما پیگیری می‌کند. ما هم در این زمینه کمک می‌کنیم. کاری که وزارت امور خارجه کرده است این است که تحریم‌های آمریکا را در دنیا نامشروع کرده‌ است. البته آمریکا قدرت زیادی در بازار دارد. قدرت دلار قدرت زیادی است. قدرت بازار آمریکا و نیاز شرکت‌های مختلف به بازار آمریکا قدرت قابل توجهی است اما این به آن معنا نیست که آمریکا می‌تواند با این روش‌ها کار را به صورت دائمی ادامه دهد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه برای مدتی ما فشارهایی را تحمل می‌کنیم که البته باعث نگرانی ما نیز هست که مردم فشار را تحمل می‌کنند، تصریح کرد: «این جوانان و توانمندی‌ای که ما داریم حتما آمریکایی‌ها نمی توانند این وضع را پیش ببرند. اکنون می‌بینیم خیلی از کشورها به این نتیجه رسیدند که خودشان را تا جایی که امکان دارد با دلار آمریکا فاصله دهند و خود این یک تحول مهمی است. کارهایی که در حال حاضر در کشور در حال انجام است، موجب می‌شود تا بگوییم آینده خوبی خواهیم داشت.»

وزیر امور خارجه ایران درباره اظهارات منسوب به خود در گفت‌وگو با المسیره یمن مبنی بر آمادگی‌اش برای سفر به ریاض برای حل و فصل اختلافات با عربستان سعودی هم اظهار داشت: «اتفاق خاصی نیفتاده است. همیشه آماده بودیم به کشورهای همسایه سفر کنیم و به کشورهای همسایه برویم. کماکان این آمادگی را داریم، دست جمهوری اسلامی همیشه به سمت کشورهای منطقه دراز بوده و اگر زمینه فراهم باشد و در کشورهای همسایه آمادگی باشد برای این که همکاری بکنند حتما ما این آمادگی را خواهیم داشت.»

ارسال نظر