علت اختلال در متروی تهران بارانی، اشکال در مدارهای کامپیوتری بود

علت تاخیر حرکت قطار در برخی ایستگاه‌های خط ۱ مترو تهران در روز ۱۵ آبان توسط مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو توضیح داده شد.

علت اختلال در متروی تهران بارانی، اشکال در مدارهای کامپیوتری بود

علی عبدالله پور، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در تشریح چرایی اختلال ایجاد شده در برخی از ایستگاه های خط ۱ مترو که از صبح امروز برای دقایقی سرویس دهی حمل و نقل ریلی را به شهروندان دچار مشکل کرده بود گفت: «امروز به دلیل بارندگی و همزمانی بارش صبحگاهی با بازگشایی مدارس خط ۱ مترو با ازدحام مسافر مواجه شد.»

بیشتر بخوانید: زمان بازگشایی مدارس اعلام شد | شروع کلاس های پایه متوسطه دوم از شنبه

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو افزود:از بین ایستگاه های خط ۱ مترو، خطوط تقاطعی حجم بیشتری از مسافر را داشت و مسافران با تاخیر وارد قطار شدن و به دلیل اختلال در برخی از ایستگاه های همین خطوط سرعت حرکت قطار ها برای افزایش ایمنی سفر مسافران کاهش پیدا کرد.

عبدالله پور در پاسخ به این سوال که مشکل ایجاد شده در کدام بخش از سرویس دهی مترو بود، گفت:مشکل ایجاد شده بر روی مدارهای راه کامپیوتری مترو بود که برای حل این مشکل و جلوگیری از بروز حادثه احتمالی برای مسافران، سرعت حرکت قطارها پایین آمد و همین امر موجب شد ازدحام مسافران در برخی از ایستگاه های مترو بیشتر به چشم آمد.

او بیان کرد: نزدیک به ۴۵ دقیقه خط گرم نگه داشته شد و خوشبختانه حفظ ایمنی مسافران در این شرایط به خوبی انجام شد و در حال حاضر سرویس دهی خط به شکل ععادی برگشته اما کماکان ازدحام جمعیت مشاهده می شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو افزود: خوشحالیم که مردم از از سرویس حمل و نقل عمومی بیش از وسیله شخصی استفاده می‌کنند و وظیفه ما نیز سرویس دهی هرچه بهتر و بدون مشکل به شهروندان است.

بیشتر بدانید: خطوط ۶ و یک مترو به راه آهن کشور متصل می‌شوند

منبع: برنا

ارسال نظر