غیرقانونی بودن بایگانی مدارک هویتی مشتریان توسط دفاتر پیشخوان

رسانه کلیک - بر اساس اعلام مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان توسط دفاتر پیشخوان تخلف محسوب می‌شود.

غیرقانونی بودن بایگانی مدارک هویتی مشتریان توسط دفاتر پیشخوان

براساس اعلام شهرام حی‌شاد، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان توسط دافتر پیشخوان تخلف محسوب می‌شود. شهرام حی شاد در این مورد گفت:‌ «دفاتر پیشخوان هنگام ارایه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف براساس مصوبه "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی" برخورد می‌شود.»

حی‌شاد ادامه داد: «ارائه برخی خدمات مانند خرید، نقل و انتقال مالکیت سیم‌کارت اپراتورهای همراه، خدمات سپرده‌گذاری (سجام) و … نیاز به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان دارد و احراز هویت مشتریان الزامی است و دفاتر پیشخوان نباید تنها به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند.»

به گفته او در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده علاوه بر بازرسی و کنترلهای دوره‌ای و نامحسوس رگولاتوری، کمیته‌های استانی رسیدگی به تخلفات نیز ملزم هستند تخلفات مربوط به عدم احراز هویت مشترک را در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری تاکید کرد: «در صورت مشاهده اولین تخلف دفاتر پیشخوان در زمینه احراز هویت مشتری، پرونده و مستندات تخلف به کمیته رسیدگی تخلفات استانی ارجاع داده می‌شود و کمیته‌های رسیدگی به تخلفات استانی موظف هستند در کوتاهترین زمان و خارج از نوبت به این تخلفات رسیدگی کنند.»

ارسال نظر