سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ایران به تصویب نهایی رسید

رسانه کلیک – در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور، سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و همچنین سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق 1410 به تصویب نهایی رسید.

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ایران به تصویب نهایی رسید

به گزارش کلیک، به نقل از گروه اجتماعی یکتا پرس؛ بر اساس سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد کلیه سکوها و ارائه‌دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یک سال، نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند.

به موجب این مصوبه، زین پس وزارتخانه‌ها باید سکوها و خدمات صیانت شده برای خردسالان را به شکل کاملا غیر انحصاری به اطلاع عموم برسانند.

اهمیت صیانت از فضای مجازی

خدمات صیانت یا حفاظت شده در فضای مجازی بحثی نیست که تنها مختص به ایران باشد. از وقتی اینترنت وارد خانه‌ها شد، استفاده از این تکنولوژی در کنار تمام مزایا و محاسنش، نگرانی‌هایی را نیز برای خانواده‌ها به همراه داشته است.

دسترسی آسان به سایت‌های مختلف، موضوعی بود که مسئولان را بر آن داشت تا فکری به حال حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی کنند. فیلترینگ یکی از ابزارهایی است که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان به همین منظور اعمال شده است؛ اما اکنون با زمزمه‌های اینترنت داخلی شاید دیگر نیازی به فیلترینگ نیز نباشد.

تصویب سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق 1410

موضوع دیگر جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی بررسی و تصویب سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق 1410 بود که بر اساس این چشم‌انداز مقرر شد فضای مجازی، پیشران پیشرفت سایر حوزه‌های کشور بوده و تکیه‌بر ظرفیت‌های درونی کشور توسعه یابد.

جمهوری اسلامی ایران، قدرت برتر سایبری در تراز جهانی

با توجه به آنچه امروز در جلسه شورای ‌عالی فضای مجازی گذشت، انتظار می‌رود ایران تا سال 1410 به جایگاه قدرت برتر سایبری در تراز جهانی و مقام اول ارائه خدمات فضای مجازی در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا برسد. همچنین با نفی سلطه بیگانگان بر فضای مجازی، مانع از حکمرانی کشورهای سلطه‌گر بر شبکه جهانی خواهد شد.

ارسال نظر