رونمایی از 4 محصول جدید تولید شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس

رسانه کلیک - مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های عضو پارک همزمان با هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، عصر دیروز با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و «سید محسن دهنوی» رییس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجبس شورای اسلامی برگزار شد.

رونمایی از 4 محصول جدید تولید شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، عصر دیروز و همزمان با هجدهمین اجلاس سالیانه پارک از 4 محصول جدید شرکت‌های عضو پارک با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، «سید محسن دهنوی» رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی، «مهدی صفاری‌نیا» رئیس پارک، دیگر شخصیت‌های برجسته و اصحاب رسانه رونمایی شد.

طبق فراخوان منتشر شده برای انتخاب محصولات برتر جهت رونمایی در اجلاس سالیانه، تمامی شرکت‌های عضو پارک اعم از مستقر و غیر مستقر و همچنین اعضای شعب پارک ازجمله کارخانه‌های نوآوری، از7 تیرماه امکان ارسال خوداظهاری و مستندات ارسالی برای معرفی محصولاتشان را داشتند. ارزیابی متقاضیان رونمایی از محصولات برتر در چارچوب شاخص‌های ارزیابی از 28 تیرماه آغاز شد، پس از آن کمیته اولیه ارزیابی با حضور معاونان و مدیران پارک تشکیل و چند محصول برای راهیابی به ارزیابی ثانویه، انتخاب شدند. در مرحله بعد سطح فناوری، صحت‌ خوداظهاری و مستندات دریافت شده توسط شرکت‌ها سنجیده و در نهایت محصولات برتر برای رونمایی در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس برگزیده شدند.

در این مراسم باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته براساس شاخص‌های رونمایی، بررسی‌های فنی و بازدیدهای میدانی، 4 محصول تولید شده در حوزه‌های مکاترونیک، پلیمر، مکانیک و اتوماسیون رونمایی شدند.

ترمیم جداره‌های چاه‌های عمیق آب

شرکت «ایده کاوان صنعت پردیس» از اعضای پارک فناوری پردیس موفق به ساخت « جک رباتیک رفع انسداد و ترمیم جداره چاه های عمیق آب» شده است. در صورت خرید این محصول از دیگر کشورها، به دلیل تحریم امکان پشتیبانی محصول توسط سازنده خارجی وجود ندارد. بنابراین استفاده از این دستگاه تولید داخل، می‌تواند به در ایستادگی در شرایط تحریم اثرگذار باشد.

بازرسی تونل‌های شبکه انتقال و فوق توزیع

محصولی دیگری که توسط شرکت « ایده کاوان صنعت پردیس» ساخته شده و در هجدهمین اجلاس سالیانه رونمایی شد، «بازرس تونل‌های شبکه انتقال و فوق توزیع» است. این ربات که برای اولین بار در ایران ساخته می شود، می‌تواند تونل را به صورت اتوماتیک بازرسی کرده و آن را عیب‌یابی کند. اهمیت این ربات، سازگار بودن آن با شرایط و ویژگی‌های خاص تونل‌های دیگر است. ربات‌های بازرس خارجی این سازگاری را ندارند.

یک ردیاب با قابلیت مانور بالا

شرکت «صنعتکاران الکترونیک مراغه» یک «ردیاب پیگ چهار اینچ با قابلیت مانور بالا» ساخته است که در هجدهمین اجلاس سالیانه رونمایی شد. این محصول که تجاری‌سازی شده است که نمونه‌های داخلی و خارجی خود ابعاد کوچکتری دارد که همین ویژگی از آن یک محصول مناسب صادرات می‌سازد.

ساخت میکروالیاف پلیمری

دیگر محصول رونمایی شده در هجدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس « ساخت میکروالیاف پلیمری» بود. این محصول که توسط شرکت «ژرف‌اندیشان زیست‌بسپار» ساخته شده است، برای ساخت میکروالیاف پلیمری از محلول­های پلیمری استفاده می­شود. ین میکروالیاف می­توانند به صورت بی­بافت یا پس از فراورش با دستگاه­های بافندگی به صورت بافته شده به عنوان پانسمان­های پیشرفته برای درمان زخم­های دیابتی، بستر و ... استفاده شوند.

از مهم­ترین ویژگی‌­های این دستگاه می­توان به فرایند بومی­سازی شده، قیمت فروش پایین­تر حتی نسبت به نمونه چینی، امکان تغییر در ادوات و قسمت­های دستگاه با توجه به سفارش مشتری و مشاوره با تیم فنی شرکت داخلی به صورت مستمر اشاره کرد.

ارسال نظر