مروری بر مسیر پر فراز و نشیب کوییز آو کینگز به مناسبت ۵ ساله شدن این بازی

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم به مسیر پر فراز و نشیب بازی پرطرفدار کوییز آو کینگز در سالروز پنج سالگی این بازی بپردازیم. از چالش‌های جذاب تا کوییزکاپ ویژه امسال این بازی پس با ما همراه باشید.

مروری بر مسیر پر فراز و نشیب کوییز آو کینگز به مناسبت ۵ ساله شدن این بازی

مروری بر داستان کوییز آو کینگز، بازی محبوب ایرانی

  • کوییز آو کینگز، یک بازی ایرانی در ژانر دانستنی‌ها است که از سال ۹۴ توسط یک تیم شش نفره روانه‌ی مارکت‌های اندروید و iOS شد. موفقیت بازی در ماه‌های ابتدایی عرضه، سبب شد تا تیم توسعه دهنده بازی گسترش پیدا کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مسیر توسعه این بازی در ۵ سالگی آن بپردازیم، مروری بر مسیر پر فراز و نشیب این سال‌ها که به گفته تیم توسعه دهنده این بازی بدون همراهی میلیون‌ها کاربر این بازی، طی کردن آن غیرممکن بود.

جشن تولد کوییز آو کینگز

توسعه دهندگان این بازی به مناسب تولد ۵ سالگی آن چالشی به نام گردونه را آغاز کردند. در این چالش از واحدهای پول جدید کوییز رونمایی شد و با اتمام چالش توسط کاربران کارت‌های نقره‌ای و طلایی به آن‌ها داده خواهد شد. اما چالش‌های این بازی به همین جا ختم نمی‌شود و در ادامه فصل چالش‌های جدید و البته چالش‌های محبوب مانند قدم به قدم، تفاضل و برد-برد در این بازی شروع شدند.

به پاس یلدا و به رسم هر ساله در این بازی چالش‌های ویژه و متناسب با این رویداد باستانی شروع شد. توسعه دهنگان بازی از به‌روزرسانی محتواهای بازی به مناسب پنجمین سالگرد آن خبر دادند تا تجربه متفاوتی را برای کاربران خود رقم بزنند. فصل هشتم این بازی با چهار چالش دیگر خاتمه خواهد یافت که توسعه‌دهنگان نوید وجود یک چالش ویژه را در بین این چهار چالش به کاربران خود داده‌اند.

اگر شما هم طرفدار این بازی باشید و گذرتان به شبکه‌های اجتماعی بازی افتاده باشد احتمالا با هشتگ #کوییزشمار مواجه شده‌اید. این بخش جدید که به تازگی و به مناسبت تولد این بازی به منوی چالش‌ها اضافه شده به کاربران این بازی امکان می‌دهد که بتوانند در این روزها آمار مربوط به حساب کاربری خود را مرور و موضوعات برترشان را مشاهده کنند و سپس با استفاده از این هشتگ (#کوییزشمار) آمارهایشان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و با هم رقابت کنند.

بزرگ‌ترین مسابقه‌ی اطلاعات عمومی کشور

یکی از رویدادهایی که توسعه‌دهندگان کوییز آو کینگز همواره به آن افتخار و آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌های سالیانه‌ی خود نام برده‌اند، «کوییزکاپ» است. مسابقاتی که در حال حاضر تحت عنوان بزرگ‌ترین مسابقه‌ی اطلاعات عمومی کشور شناخته می‌شود و کار خود را با یک رویداد به‌مراتب کوچک‌تر در حدود ۴ سال پیش شروع کرد.

کوییزکاپ، یکی از زیرمجموعه‌‌های کوییز آو کینگز و از سری مسابقات رسمی بازی است که ابتدا در دو دوره در جریان «لیگ بازیهای رایانه‌ای ایران» برگزار شد. دوره‌ی سوم، همچنان با همکاری دیگر سازمان‌ها و این‌بار در جریان مسابقات «جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران» برگزار شد. دوره‌ی چهارم اما که چندی پیش بخش انتخابی آن به پایان رسید، اولین دوره از این مسابقات خواهد بود که به‌صورت مستقل برگزار می‌شود. این رقابت در دو مرحله‌ی آنلاین و حضوری برگزار می‌شود که در مرحله‌ی آنلاین، بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای صعود به مرحله‌ی حضوری و فینال بزرگ، با هم به رقابت می‌پردازند.

سیر پنج ساله بازی

در گذر این سال‌ها، امکانات بسیاری به این بازی اضافه شده است. بازی گروهی، بخش رکورد، بخش لیگ ستاره و … تنها بخشی از تغییرات محتوایی بازی هستند. کوییز امروزبا کمک لایوآپس، هر روز با محتوای و چالش‌های جدید به‌روز می‌شود. از آواتارهای مختص به این بازی گرفته تا چالش‌هایی با موضوعات مختلف، از جمله محتواهایی هستند که کاربران این بازی هر روز با آن سر و کار دارند.

علاوه بر این به‌تازگی بخشی تحت عنوان کوییزکلاب به بازی اضافه شده است. در کوییزکلاب، کاربران با لایک کردن پست‌های مورد علاقه‌ی خود، بهدتیم توسعه‌دهنده‌ی بازی فیدبک می‌دهند و آن‌ها را در شناخت بهتر علایق خود کمک می‌کنند. تیم توسعه هم قول به روز رسانی این بخش را در آینده‌ی نزدیک با قابلیت‌ها و محتواهای جدید داده است.

استقبال از پیشنهادات کاربران

در حال حاضر، کوییز آو کینگز با بیش از ۲۰ میلیون نفر کاربر ثبت‌نام شده و ۱.۵ میلیون نفر کاربر فعال ماهیانه، یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های کشور و پرمخاطب‌ترین بازی آنلاین ایرانی به حساب می‌آید.روزانه، بیش از ۳۰۰ هزار نفر مشغول بازی هستند و در روز بیش از ۴۰ میلیون سوال با موضوعات مختلف را پاسخ می‌دهند. امروز بیش از ۸۰ نیروی تمام‌وقت در استودیوی کوییز آو کینگز روی ساخت و توسعه‌ی بازی متمرکز هستند.

امیدواریم برنامه‌های تولد کوییز آو کینگز برای کاربران این بازی جذاب باشد و تولد این بازی پرمخاطب و موفق ایرانی بتواند به نقطه‌ی عطفی برای برنامه‌های آینده‌ی بازی و استودیوی توسعه دهنده آن بدل شود.

ارسال نظر