مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

رسانه کلیک - هفته پس از قطعی اینترنت بین المللی در حالی سپری شد که کسب و کارها آمارهای متفاوتی از ضررهای خود منتشر کردند و وزیر ارتباطات با به اشتراک گذاشتن شماره تلفن خود سعی کرد به درد و دل‌های افراد رسیدگی کند.

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

عزم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا در فضای مجازی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با انتشار اطلاعیه‌ای از تشدید بازرسی بر فروش کالا در فضای مجازی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا پس از گرانی از افزایش قیمت بنزین خبر داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

در همکاری تازه اسنپ و آپ؛ اولین سرویس شارژ خودکار کیف پول در ایران راه‌اندازی شد

چندی پیش اسنپ و آسان‌پرداخت از کیف پول مشترک خود رونمایی کردند؛ اکنون روابط عمومی اسنپ از راه‌اندازی سرویس شارژ خودکار این کیف پول خبر داده است.

با فعالسازی شارژ خودکار کیف پول آپ می‌توانید به جای آن‌که همیشه کیف پول‌تان را شارژ کنید این وظیفه را به اپلیکیشن آسان‌پرداخت بسپارید. کافیست یکی از حساب‌های بانکی خود را به این کیف پول متصل کنید. برای ثابت نگه داشتن موجودی این کیف پول می‌توانید طی قراردادی (با مشخص کردن بازه زمانی) اجازه برداشت از حساب بانکی‌تان را (با سقف مشخص) صادر کنید. برای ادامه خبر کلیک کنید.

روح فناوری در طرح قانون جامع بانکداری نادیده گرفته شده است

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه به فناوری های بانکداری دیجیتال در روند تهیه و بررسی طرح قانون جامع بانکداری شد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

دستاوردهای فضایی ایران ستودنی است

رییس جمهوری آذربایجان به همراه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پاویون ایران در نمایشگاه باکوتل 2019 بازدید کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، از توانمندی های فضایی ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» بازدید کرد.

علی اف با حضور در پاویون ایران به همراه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از غرفه شرکت ها و استارت آپ های ایرانی بازدید کرد و در جریان توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جوانان ایرانی قرار گرفت. برای ادامه خبر کلیک کنید.

بیوگرافی آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم

آذری جهرمی که عنوان وزیر جوان را یدک می‌کشد، یکی از جنجالی ترین وزیران دولت حسن روحانی محسوب می شود. در این مطلب زندگینامه آذری جهرمی را می خوانید.

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم با شروع وزارت خود، سعی داشت تغییرات زیادی در حوزه فناوری ایجاد کند. در این مطلب زندگینامه آذری جهرمی را برای شما آماده کردیم تا بیشتر با وزیر ارتباطان و فناوری اطلاعات آشنا شوید. برای ادامه خبر کلیک کنید.

رشد مشترکان «همراه اول» با ریزش در شبکه های ایرانسل و رایتل همراه بوده است

براساس آخرین آماری که رگولاتوری منتشر کرده؛ در میان سه اپراتور پیشتاز در کشور در حالی همراه اول با رشد همراه بوده که مشترکان ایرانسل و رایتل با کاهش مواجه شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

مدیر عامل اسنپ خبر داد؛ در مورد افزایش منطقی کرایه‌ها با وزارت کشور و وزارت صمت در حال مذاکره هستیم

مدیر عامل اسنپ در گفتگو با کلیک از تلاش این مجموعه برای افزایش نداشتن کرایه‌ها خبر داده و اضافه کرد در راستای افزایش منطقی قیمت‌ها با وزارت صمت در حال مذاکره هستند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

آذری جهرمی: جمع‌بندی خسارات قطع اینترنت در حال انجام است

سازمان تنظیم مقررات خسارات قطع اینترنت وارد شده به اپراتورها را ۱۰۸۰ میلیارد تومان اعلام کرده است و بیشترین خسارت به ایرانسل وارد شده است.

محمد آذری جهرمی گفت: «مدیرعامل شرکت ملی پست کاهش درآمد ۴۰ درصدی روزانه را گزارش کرده است. این آمار به معنای آسیب دیدن بخش عمده‌ای از کسب و کارهای کوچک است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

در مورد این اوضاع با اینترنت و بی‌اینترنتی!

شایان شلیله، عضو انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی و بنیانگذار جشنواره وب و موبایل در یادداشتی در ویرگول به بررسی مسائل مرتبط با قطع اینترنت پرداخته است که متن کامل را در ادامه می‌خوانیم. برای ادامه خبر کلیک کنید.

تلاشی برای آگاه‌سازی نظام تصمیم‌گیری از هزینه‌های میلیاردی قطع اینترنت

قطع اینترنت سراسری در ایران که به دنبال وقایع هفته گذشته در برخی شهرهای کشور رخ داد، هزینه‌ سنگینی بر دوش بنگاه‌های اقتصادی وارد کرده‌است تا آنجا که فرزین فردیس عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، هزینه مستقیمی که کسب‌و‌کار حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات طی چند روز اخلال در اینترنت سراسری کشور متحمل شده‌است را رقمی معادل 60 میلیارد دلار برآورد کرد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

امیر ناظمی: مسوولیت فراتر از حق رای

ناظمی: «ممکن است برخی از افراد پیش از رای‌گیری رای خود را انتخاب کرده باشند، اما بخش عمده‌ای از آنان رای خاکستری دارند و این رای خاکستری در فرآیند تصمیم‌گیری انتخاب خود را انجام می‌دهد.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

رایتل حیاط‌خلوت برخی گروه‌ها بود

12 سال پیش وقتی نام رایتل به‌عنوان سومین اپراتور مطرح شد، امیدهای زیادی می‌رفت که بتواند در عرصه‌های مختلف فناوری اطلاعات تاثیرگذار باشد اما این مساله در واقعیت تحقق چندانی نیافت و این شرکت نیز همچون دیگر شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی یا همان شستا در ادامه راه با مشکلات بسیاری همراه شد. عدم ثبات مدیریتی در رایتل و منافع برخی گروه‌های خاص ازجمله عواملی هستند که تاکنون اجازه نداده‌اند این اپراتور به جایگاه واقعی خود برسد، اتفاقی که به گفته مینا مهرنوش، مدیرعامل سابق رایتل نباید تعجب کرد و قبح فساد به قدری در کشور شکسته شده که اگرچه هشتگ حق‌الناس می‌زنند اما خیلی راحت هم می‌گویند به کسی مربوط نیست و اگر کسی بخواهد خلاف‌رویه آنها عمل کند، سریعا با او برخورد می‌شود. شهریورماه امسال درحالی رسانه‌ها خبر از حضور یک خانم در سمت مدیرعاملی رایتل دادند که مدت زیادی به طول نینجامید و با استعفای او در مهرماه سال 98 موافقت شد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

اخوان بهابادی به عنوان مدیرعامل جدید همراه اول منصوب شد

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در جلسه روز شنبه ٩ آذرماه ١٣٩٨، دکتر مهدی اخوان بهابادی به عنوان مدیرعامل جدید همراه اول معارفه و از زحمات دوساله مهندس حمید فرهنگ در این سمت تقدیر شد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

احتمال قطع دامنه‌های ir از اینترنت جهانی

در پی قطعی 10 روزه اینترنت جهانی در ایران، مدیر وب‌سایت VPN طی نامه‌ای از ترامپ قطع دامنه‌های ir از اینترنت جهانی را درخواست کرده است.

در ادامه خاموشی اینترنتی که به مدت 10 روز گریبان کاربران ایران را در پی افزایش نرخ بنزین و اغتشاشاتی که در پی داشت گرفت؛ خبرهای جدیدی به گوش می‎رسد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

شهرداری افزایش 8 درصدی کرایه تاکسی تا پایان سال را منطقی عنوان کرد

در حالی که شهردار تهران امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد افزایشی در نرخ تاکسی نخواهیم داشت؛ معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران به افزایش 8 درصدی کرایه تاکسی چراغ سبز نشان داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

برمبنای آخرین آمار رگولاتوری، ۶۷ میلیون ایرانی کاربر اینترنت هستند

آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت بخش ICT کشور نشان می دهد که تا پایان شهریور ماه امسال تعداد کاربر اینترنت در ایران به ۶۷ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴ نفر رسیده است.

از این تعداد کاربر اینترنت تنها ۴ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۲۷ نفر، مشترک اینترنت ثابت (از طریق فناوری هایی مانند ADSL و یا فیبر) هستند و ۶۳ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۷۷۷ نفر از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند. برای ادامه خبر کلیک کنید.

پیام‌رسان سروش به عنوان ‏بستر سازماندهی اعتراضات و اغتشاشات اخیر معرفی شد

بر اساس آخرین گزارش‌های اعلام شده، ظاهرا پیام رسان سروش به عنوان ‏بستر سازماندهی اعتراضات و اغتشاشات اخیر معرفی شده است.

بر اساس توییتی که یاشار سلطانی، یکی از روزنامه نگاران باسابقه ایرانی منتشر کرده است پیام رسان سروش به عنوان بستر سازماندهی اغتشاشات اخیر معرفی شده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارسال نظر