مرکز نوآوری همراه اول به‌ منظور حمایت از استارت‌آپ‌ها و تیم‌های نوپا راه‌اندازی شد

رسانه کلیک – مرکز نوآوری همراه اول با هدف ارائه خدمات پایه‌ای و خدمات تخصصی حول محور نیازمندی‌های حوزه ICT راه‌اندازی شد. اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هدف از راه اندازی چنین مرکزی را حمایت از استارت‌آپ‌ها و تیم‌های نوپا اعلام کرد.

مرکز نوآوری همراه اول به‌ منظور حمایت از استارت‌آپ‌ها و تیم‌های نوپا راه‌اندازی شد

به گزارش کلیک، به نقل از ایرنا؛ اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، خبر از راه‌اندازی مرکز نوآوری همراه اول (MCI R&D LAB) با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف داد. مأموریت این مرکز تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری‌های نوین و بومی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است.

هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری چیست؟

هدف از راه‌اندازی چنین مرکزی رسیدن به خودکفایی و استقلال فنی و تخصصی حول محور نیازمندی‌های فناورانه زیست بوم ICT کشور و بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر کشور است.

در گزارش امروز اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران در راستای عملکرد مرکز نوآوری آمده است که این مرکز، درواقع زیر نظر مرکز تحقیق و توسعه کارکرده و ارائه‌کننده خدمات پایه‌ای و خدمات تخصصی حول محور نیازمندی‌های حوزه ICT خواهد بود. این مرکز به‌عنوان بازوی نوآوری همراه اول با تعریف پروژه‌های مشترک و با بهره‌مندی از ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه زیرساخت‌های لازم برای توسعه اکوسیستم نوآوری را فراهم خواهد کرد.

در باب رویکرد این مرکز؛ اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، رویکرد مرکز نوآوری همراه اول (MCI R&D LAB) را حمایت از استارت‌آپ‌ها و تیم‌های نوپا در محور اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای و خدمات تجاری‌سازی و شتاب دهی اعلام کرده است.

در پایان امید است که با شروع فعالیت این مرکز شاهد حمایت‌های بیشتر از استارت‌آپ‌ها و تیم‌های نوپا در کشورمان بوده و در راستای فناورانه زیست بوم ICT کشور به خودکفایی برسیم.

ارسال نظر