میانگین قیمت گوشی‌های وارداتی چقدر است؟

رسانه کلیک - آخرین وضعیت واردات و ترخیص گوشی موبایل نشان می‌دهد که ارزش واردات این کالا نسبت به مدت مشابه حدود ۲۰۰ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت گوشی‌های وارداتی به بیش از ۱۶۰ دلار رسیده است.

میانگین قیمت گوشی‌های وارداتی چقدر است؟

از چندی پیش بازار گوشی‌ موبایل با حواشی همراه بود و به دلایل مختلفی که از سوی فعالان این صنف مطرح می‌شد، قیمت افزایش مواجه شد؛ افزایش قیمت دلار، اخبار ضد و نقیض در رابطه با محدودیت واردات و شایعه ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو و یا دپوی گوشی در گمرک از جمله مسائلی بود که گفته می شد بازار گوشی را تحت تاثیر قرار داده است.

با این حال اخیرا مسئولان در انجمن وارد کنندگان موبایل خبر از کاهش حدود ۱۵ درصدی قیمت در بیشتر مدل‌های تلفن همراه و کاهش تا ۳۰ درصد برخی مدل‌ها داده و اعلام کردند ترخیص گوشی ها که پیش از این مدتی با مشکل در گمرک مواجه بود روان شده است.

این در حالی است که بررسی آخرین وضعیت ترخیص گوشی‌های وارداتی و شائبه‌هایی که در رابطه با دپوی این کالا از مدتی پیش مطرح بود از سید روح‌اله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - با این توضیح همراه شد که در حال حاضر ترخیص گوشی‌های موبایل روان بوده و به صورت قابل توجهی نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

طبق توضیح این مقام مسئول در گمرک ایران از ابتدای امسال تا ۲۷ مردادماه (روز گذشته) سه میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۳۰ دستگاه گوشی از گمرک ترخیص شده که ارزش دلاری آن به ۶۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۲۹۳ دلار می‌رسد. در مدت مشابه سال قبل دو میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۸۲ دستگاه به ارزش دلاری ۱۹۹ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۷۷ دستگاه ترخیص و وارد بازار شده بود.

به گفته لطیفی متوسط قیمت گوشی‌های وارداتی در حدود پنج ماهه اول امسال به ۱۶۰ دلار می‌رسد در حالی که در مدت مشابه سال قبل متوسط قیمت گوشی‌های وارداتی حدود ۹۳ دلار بوده است و این افزایش نشان می‌دهد که از هر مدل گوشی با هر قیمتی واردات انجام شده و محدودیتی در گوشی‌های با قیمت بالا وجود نداشته است.

وی با بیان این‌که آمار نشان می‌دهد در سال جاری حدود ۳۰ هزار گوشی به صورت روزانه ترخیص شده است، اضافه کرد: این در حالی است که تا پایان تیرماه دو میلیون و ۹۰۰ هزار گوشی ترخیص شده بود که در مدت اخیر ۹۰۰ هزار دستگاه دیگر به آن اضافه شده است.

سخنگوی گمرک ایران یادآور شد: برخلاف این‌که برخی می‌خواهند با ایجاد شایعه به فضای بازار دامن زده و از آن سوء‌استفاده کنند ورود گوشی موبایل از ابتدای سال به صورت عادی در حال انجام بوده است و مشکلی در گمرک وجود نداشته است.

ارسال نظر