نسخه اولیه دو سامانه امنیت شبکه در کشور، شروع به کار کردند

رسانه کلیک - نسخه اولیه‌ی دو سامانه امنیت شبکه بومی "مدیریت متمرکز هویت‌های دیجیتال و احراز هویت امن" و "زیرساخت متمرکز نظارت و امنیت بر نقاط انتهایی شبکه" که به‌منظور تامین امنیت شبکه توسط یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شده بودند، به صورت کاربردی توسط بعضی بانک‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

نسخه اولیه دو سامانه امنیت شبکه در کشور، شروع به کار کردند

عباس عباس‌نژاد، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به عرضه دو سامانه بومی "مدیریت متمرکز هویت‌های دیجیتال و احراز هویت امن" و "زیرساخت متمرکز نظارت و امنیت بر نقاط انتهایی شبکه"، گفت: این دو سامانه از تمامی قابلیت‌های مورد نیاز کسب و کارهای داخلی برخوردارند و متناسب با نیاز سازمان‌ها طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سرویس زیرساختی و پایه اولیه موجود تنها قادر به ارائه خدمات معین و مشخصی هستند و امکان ایجاد تغییرات زیاد را ندارند، اظهار کرد: بر اساس همین نیاز، در این سامانه‌ها با به‌ کارگیری ابزارهای تولید کد و برنامه‌های جانبی، علاوه بر ایجاد قابلیت‌های لازم، نیازمندی‌های مدیریت متعدد بومی همانند داشبوردهای نظارت بر امنیت و تهیه گزارش‌های خاص فراهم ‌شده است.

عباس‌نژاد، با بیان این‌که نمونه مشابه و یا شناخته شده دیگری در این حوزه وجود ندارد، یادآور شد: تنها محصول و خدمت ثبت شده در این زمینه نمونه تولیدشده توسط این شرکت دانش‎بنیان است. در نمونه بومی سعی شده علاوه بر افزایش چشمگیر کارآمدی، نقاط ضعف احتمالی در مقایسه با محصولات مشابه خارجی و مبتنی بر استانداردها برطرف شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی از به‌کارگیری نسخه اولیه از محصولات و خدمات این شرکت در زیرساخت‌های حیاتی همچون بانک‌های کشور خبر داد و افزود: با تجربه‌هایی که از پروژه‌های اجرائی و با تکیه بر تحقیق، پژوهش و مطالعات به دست آوردیم، سامانه‌های اولیه به تدریج توسعه یافتند. نسخه‌های جدیدتر، کاربردی‌تر و متناسب با نیازهای روز جامعه فناوری ایران تهیه شدند و به زیرساخت‌های حیاتی کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

ارسال نظر