نصر تهران از وزیر ارتباطات خواست فهرست فعالین IT خواستار اینترنت طبقاتی را اعلام کند

نصر تهران به‌هم‌خوردن بی‌طرفی شبکه و وجود سطوح دسترسی مختلف کسب‌و‌کارها به اینترنت را بر‌هم‌زننده تعادل بازار می‌داند.

نصر تهران از وزیر ارتباطات خواست فهرست فعالین IT خواستار اینترنت طبقاتی را اعلام کند

نصر تهران با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات خواستار شفاف‌سازی درباره ارائه اینترنت با سطوح دسترسی مختلف شد. در این نامه همچنین اعلام فهرست شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای این نوع دسترسی هستند، درخواست شده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، «حسین اسلامی»، رئیس هیئت‌مدیره این سازمان، برای شفاف‌سازی دسترسی به اینترنت بدون فیلتر، نامه‌ای خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کرد.

نصر تهران در این نامه ضمن انتقاد از محدودیت‌های اعمال‌شده در چند ماه اخیر، به‌هم‌خوردن بی‌طرفی شبکه و وجود سطوح دسترسی مختلف کسب‌و‌کارها به اینترنت را برهم‌زننده تعادل بازار دانسته است:

«با سلام و احترام به استحضار می‌رساند؛ پس از محدودیت‌های ایجادشده در دسترسی به اینترنت، اخبار واصله، اشاره به درخواست دسترسی برخی نهادها، دستگاه‌ها، شرکت‌های نرم‌افزاری و… به اینترنت بدون فیلتر دارد. مستحضرید که این سازمان مخالف محدودیت‌های اعمال‌شده چند ماه اخیر است و آن را به نفع کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نمی‌داند. علاوه‌بر‌آن، این سازمان معتقد است که به‌هم‌خوردن بی‌طرفی شبکه و وجود سطوح دسترسی مختلف کسب‌و‌کارها به اینترنت برهم‌زننده تعادل بازار است.»

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران این حق را برای اعضای خود قائل دانسته که اطلاعات دقیقی از ارائه اینترنت با سطوح دسترسی مختلف داشته باشند تا بتوانند براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را برای کسب‌وکار خود انجام دهند.

نامه نصر تهران به وزیر ارتباطات برای شفاف سازی اینترنت طبقاتی

در همین راستا، از وزیر ارتباطات خواسته شده است تا در مورد صحت وجود یا عدم وجود چنین رویه‌ای اعلام‌نظر کند: «درصورت تأیید، دستور فرمایید تا لیست شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را که دارای این دسترسی هستند، به این سازمان اعلام فرمایند.»

گفتنی است با شدت‌گرفتن محدودیت‌ها از ابتدای مهرماه سال جاری، ایجاد دسترسی با سطوح مختلف به اینترنت بر سر زبان‌ها افتاده است؛ نامه‌نگاری‌هایی نیز برای دریافت «اینترنت آزاد» از سوی برخی نهادها همچون وزارت علوم صورت گرفته.

فعالین حقوقی اعتقاد دارند درخواست اینترنت طبقاتی وجاهت قانونی ندارد. همچنین برخی نهادهای صنفی همچون انجمن تجارت الکترونیک اینترنت طبقاتی را غیراخلاقی و غیرتخصصی می‌دانند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر