نوبیتکس به سامانه جدیدی برای ذخیره رمزارزها مجهز شد

رسانه کلیک – امکان دسترسی و تخلیه دارایی‌های مبتنی بر ارز دیجیتال در سامانه نوین نوبیتکس وجود ندارد. ذخیره‌سازی رمزارز در این اپلیکیشن، اکنون روند دیگری را در پیش‌گرفته است.

نوبیتکس به سامانه جدیدی برای ذخیره رمزارزها مجهز شد

به گزارش کلیک، به نقل از پیوست؛ امنیت پلتفرم‌های فعال در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتالی همیشه یکی از دغدغه‌های کاربران آن‌ها بوده است. نوبیتکس به‌عنوان بستر دانش‌بنیان مبادله ارز دیجیتال در کشور، به گسترش امنیت خود پرداخته است. مدیر تحقیق و توسعه و هم ‌بنیان‌گذار این پلتفرم گفت:

ساختار نوینی بر اساس جدیدترین تکنولوژی روز در نوبیتکس طراحی و پیاده‌سازی شده است تا از دارایی‌های رمزارزی کاربران کاملا محافظت شود. ویژگی سامانه جدید این است که مستقل از نوع رمزارز و شبکه بلاک چین؛ تراکنش‌های چند امضایی آفلاین در آن پیاده‌سازی شده است.

علی آقامیر اعلام کرد: طراحی و پیاده‌سازی این سامانه در نوبیتکس با توجه به مسائل روز و به‌منظور رفع دغدغه‌های امنیتی کاربران و حاکمیت انجام‌شده است. سازوکار نگهداری دارایی‌های کاربران نوبیتکس به‌گونه‌ای است که امکان بسیار کمی وجود دارد تا بتوان آن‌ها را هک کرد.

چرا نوبیتکس از سامانه جدیدی برای ذخیره‌سازی رمزارز استفاده می‌کند؟

نگهداری دارایی‌ها در ولت‌های مربوط به بسترهای مبادله یا همان اکسچنج‌ها نه‌تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا چالشی بزرگ محسوب می‌شود. به همین دلیل است که کیف پول‌های مجازی همواره سعی در ارتقا امنیت خود دارند. از دیگر دلایل تلاش شرکت‌های واسطه برای ارتقا امنیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه بالای نقل‌وانتقال در شبکه‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم
  • تجربه‌های تلخ نگهداری رمزارز در برخی بسترهای مبادله ازجمله هک شدن بستر یا کلاه‌برداری مالکان آن
  • تجربه کم کاربران در نگهداری امن و صحیح از دارایی‌های رمزارزی در کیف پول‌های شخصی

اکنون نوبیتکس سامانه جدیدی برای ذخیره‌سازی رمزارز طراحی کرده تا موارد بالا اتفاق نیفتاده و خیال کاربران از دارایی‌های دیجیتال خود راحت باشد.

آقامیر در توضیح نحوه عملکرد نوبیتکس در نگهداری دارایی کاربران گفت:

دارایی‌های رمزارزی در نوبیتکس به دو صورت کلد و هات (Hot and Cold) نگهداری می‌شوند. مجموع منابعی که در هات ولت‌ها نگهداری می‌شود، به‌عنوان دارایی پر ریسک به‌اندازه‌ای است که پاسخگوی نیاز مداوم و سریع کاربران به برداشت باشد. به‌این‌ترتیب اگر دارایی‌ هات ولت به هر دلیلی از بین برود، به‌راحتی از محل دارایی‌های نوبیتکس قابل جایگزین شدن است. گفتنی است بخش عمده دارایی‌های کاربران نوبیتکس به شکل ذخیره‌سازی سرد یا در کلد ولت‌ها نگهداری می‌شوند که امکان هک آن بسیار کم است.

مدیر تحقیق و توسعه نوبیتکس ادامه داد: ساختار ارتباطی ساخت و امضای تراکنش در سامانه کلد ولت نوبیتکس به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که هیچ فردی به‌صورت کامل بدون اجازه دسترسی، امکان تخلیه آن را ندارد؛ به‌عبارت‌دیگر حتی مدیران ارشد نوبیتکس هر یک به بخشی از فرآیند دسترسی دارند و بدون فرد دیگر، امکان تکمیل فرآیند وجود ندارد.

در صورت از دسترس خارج شدن مدیر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آقامیر در پاسخ به ای سوال که اگر دسترسی‌های هر مدیر محدود باشد، درصورتی‌که آن مدیر به هر دلیل از دسترس خارج شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت:

یکی از نکات کلیدی در تمرکززدایی از سطح دسترسی مدیران، چنین دغدغه‌ای بوده است. ما در سامانه جدید یک مکانیسم فنی-حقوقی طراحی کرده‌ایم تا در صورت عدم دسترسی به یکی از مدیران برای مدت مشخص، حق دسترسی به فرد دیگری منتقل شود.

ساختار نگهداری دارایی‌های رمزارزی در نوبیتکس به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در صورت هک شدن تمام اکوسیستم اکسچنج توسط هکرها، می‌توان از محفوظ ماندن دارایی‌های رمزارزی کاربران اطمینان حاصل کرد؛ چرا که هکرها نمی‌توانند به سیستم Cold Wallet Core نوبیتکس که به هیچ شبکه‌ای متصل نیست، دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر