مدیران سه پیام رسان ایرانی در خلال رویداد موبایل ایران: نیازمند اعتماد مردم هستیم!

رسانه کلیک - یکی از پنل‌هایی که عصر روز پنج شنبه در  خلال رویداد موبایل ایران برگزار شد، بررسی ضرر ها یا ضرورت های داشتن پیام رسان‌های داخلی بود که با حضور «محمدتهرانی» مدیر خدمات ارزش افزوده پیام‌رسان گپ، «مرتضی رحیمی» مدیر سروش پلاس و «میثم عسگری» مدیر پیام‌رسان آی‌گپ برگزار شد.

مدیران سه پیام رسان ایرانی در خلال رویداد موبایل ایران: نیازمند اعتماد مردم هستیم!

این پنل با آمارگیری محتصری در خصوص استفاده کاربران پیام رسان های داخلی در میان حضار کلید خورد. آمار نا امید کننده ای که به تعداد انگشت های دو دست نمی رسید سبب شد مرتضی رحیمی مدیرعامل سروش صحبت هایش را اینگونه شروع کند: در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی شبهه دسترسی به اطلاعات کاربران وجود دارد، کاربران به این معتقدند که دسترسی اپلیکیشن های خارجی به اطلاعاتشان بلامانع است؛ اما حاضر نیستند این اطلاعات به دست اپلیکیشن های ایرانی بیفتد! این در حالی است که هیچ کدام از پیام رسان های داخلی سابقه ای در جهت سوء استفاده و درز اطلاعات کاربران نداریم.

مدیر عامل سروش ادامه داد: در تمام شبکه‌های اجتماعی تعاملاتی شکل می‌گیرد و گاهی، ضمن تعاملات جرم هایی به وقوع می پبوندد. نکته قابل تامل اینجاست که میزان این جرم ها در پیام رسان های داخلی بسیار کم است و تاکنون در این خصوص شاکی نداشته ایم. ضمن اینکه اجازه دسترسی به هیچ دیتایی را به هیچ دستگاهی نداده ایم.

رحیمی ادامه داد: پیشرفت پیام رسان‌های داخلی در گرو استفاده و اعتماد کاربران است. این اعتماد تنها با استفاده کاربران از پیام رسان های داخلی امکان پذیر است.

محمدتهرانی مدیر خدمات ارزش افزوده پیام رسان گپ در تکمیل صحبت های رحیمی گفت: با بررسی ساده ای در سوابق پبام رسان های ایرانی متوجه خواهید شد که نه تا به امروز درز اطلاعاتی در پلتفرم های ما راه داده و نه ارگانی از ما دیتا و اطلاعاتی خواسته است. متأسفانه این مسئله بسیار بد جا افتاده است. زمانی معادل سه سال طول می‌کشد که اپراتوری مانند ایرانسل پیام رسان راه اندازی کند. در چنین شرایطی همکاری با پیام رسان های داخلی منطقی تر به نظر می‌رسد.

تهرانی ضمن اعلام خبر توافق گپ با ایرانسل و MTN آفریقای جنوبی در راستای توسعه کسب و کار گفت: این تعاملات طی ۸ ماه گذشته شکل گرفته همزمان یک ماه است که این توافق نهایی رسیده ایم.

وی با اشاره به این نکته که هیچ کدام از پیام رسان های داخلی موافق فیلترینک تلگرام نبوده اند عنوان کرد: هدف ما ساخت اکوسیستمی کامل بر بستر پیام رسان است. شاید اگر تلگرام فیلتر نمی‌شد ما مسیر طبیعی رشد خود را طی می‌کردیم و جایگاهی که باید را بین کاربران به دست می آوردیم.

میثم عسگری مدیرعامل آی گپ در انتهای این پنل گفت: حدودا از یک سال پیش همراه اول و بانک پارسیان به صورت خیلی شفاف و به عنوان بیزنیس‌های اصلی بر روی آی گپ سرمایه گذاری کردند.

از ۸ ماه قبل بر اساس یک بیزینس پلن در حال حرکت هستیم و طی یک برنامه ۵ ساله قصد داریم به سمت ساخت شبکه اجتماعی خاصی قدم برداریم که پاسخگوی خدمات مورد نیاز کاربران باشد. تنها نیازی که در این میان داریم اعتماد مردم است تا به درآمدزایی خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم.

ارسال نظر