همکاری دیجی کالا و لندو قطع شد

رسانه کلیک - دیجی‌کالا که با ۶۴درصد بیشترین سهم فروش در لندو یا همان ایران‌رنتر سابق را داشت با تصمیم لندو از اوایل سال ۹۹ فعالیت خود با لندو را پایان داد.

همکاری دیجی کالا و لندو قطع شد

لندو دلیل حذف دجی‌کالا از این پلتفرم را تمرکز درخواست‌ها برای خرید از دیجیکالا و به حاشیه رفتن فروشگاه‌های دیگر اعلام کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

لندو طی همکاری با ۶۰۰ فروشگاه آنلاین از جمله آراد موبایل، دیجی دو، گوشی شاپ، بیمه‌بازار، مدیسه، ایسام و… امکان خرید اقساطی از این فروشگاه‌ها را برای مشتریان فراهم می‌آورد. گزارش سال ۹۸ همکاری لندو با فروشگاه‌های آنلاین نشان می‌دهد که دیجیکالا با کسب سهم فروش ۶۴ درصدی، در جایگاه اول گروه فروشگاه‌های آنلاین دارای بالای ۴۰ میلیارد فروش در لندو قرار گرفته است. اما اوایل امسال لندو تصمیم گرفت همکاری خود را با بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایرانی یعنی دیجیکالا خاتمه دهد.

دلیل حذف دیجیکالا از این پلتفرم این بوده که تمرکز درخواست‌ها برای خرید از دیجیکالا باعث به حاشیه رفتن فروشگاه‌های دیگر شده بود. یکی از اهداف لندو مقابله با بازار تک‌قطبی و حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط است. با حذف دیجیکالا راه برای افزایش مشتری و رشد فروش صدها فروشگاه‌ آنلاین ایرانی در لندو هموار می‌شود. این رشد، رضایتمندی بیشتر فروشگاه‌ها با لندو را نیز رقم خواهد زد.

طی این مدت، سهم بزرگ فروش دیجیکالا، میان سایر فروشگاه‌های آنلاین پخش شده و این اقدام به رشد و رونق بیشتر فروشگاه‌های کوچک‌تر و تخصصی کمک می‌‌کند.

در تصویر بالا توزیع یکتواخت تر ِفروشگاه‌ها در سهم از فروش به چشم می‌خورد. در این بین اغلب فروشگاه‌های فعال با رشد ۱۰۰درصدی مواجه شدند. این مهم، در همکاری استراتژیک‌تر و پیشبرد جدی‌تر اهداف مشترک میان آنها و لندو رو به همراه داشته است.

همچنین لندو تصمیم دارد برای جلب رضایت فروشگاه‌های کوچک‌تر، از منابع و کانال‌های ارتباطی خود برای معرفی و دیده شدن هرچه بیشتر این فروشگاه‌ها استفاده کند.

شاید تصور شود که حذف دیجیکالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین، لندو را تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب برساند اما این اتفاق نیفتاده است.

در حال حاضر بیش از ۱ ماه از آن میگذرد و گزارش‌ها و آمار این مدت نشان می‌دهد که از زمان حذف دیجیکالا از فهرست فروشگاه‌های لندو، حجم درخواست‌ها تغییری نکرده و درخواست‌ها از مسیر دیجیکالا خارج و به سمت فروشگاه‌های دیگر هدایت شده‌ است.

حدود ۳۴ هزار فروشگاه آنلاین دارای نماد در ایران وجود دارد که کالا و خدمات عرضه می‌کنند، اما کمتر فروشگاهی مانند دیجیکالا یک Markertplace کامل و متنوع بوده و این حقیقتی انکارناپذیر است. اما بسیاری از همین فروشگاه‌های نه‌چندان بزرگ و تخصصی نیز پتانسیل بسیار بالایی دارند و در حوزه‌های خاص خود، رقیب جدی دیجیکالا محسوب می‌شوند. حوزه‌هایی مانند کالای دیجیتال، دوربین، مد و پوشاک، دکوراسیون، لوازم خانگی و…

هدایت مشتریان به این وب‌سایت‌های تخصصی، زمینه‌ساز تجربه خوبی هم شده است. تجربه لندو نشان می‌دهد که فروشگاه‌های آنلاین تخصصی به دلیل تمرکز در یک حوزه، تنوع بالاتر، ارسال سریع‌تر و پشتیبانی حرفه‌ای‌تری دارند. این مزایا باعث افزایش رضایتمندی مشتریان نیز می‌شود.

لندو هدف خود از این تصمیم را حمایت از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی و افزایش مشتری و فروش آنان عنوان کرده است. همچنین لندو تصمیم دارد بزودی با ایجاد سیستم رتبه‌بندی فروشگاه‌ها و با استفاده از نظر کاربران در انتخاب بهتر و خرید هدفمندتر به مشتریان کمک کند.

ارسال نظر