هیچ منع قانونی برای فروش سیم‌کارت به اتباع غیر ایرانی وجود ندارد

رسانه کلیک - در پی گلایه یکی از هنرمندان کشورمان بابت ممانعت دفاتر خدمات ارتباطی از فروش سیم‌کارت به اتباع افغان و غیر ایرانی، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد این کار هیج منع قانونی ندارد.

هیچ منع قانونی برای فروش سیم‌کارت به اتباع غیر ایرانی وجود ندارد

پس از انتشار انتقاداتی درباره ممانعت اپراتورها بابت فروش سیم‌کارت به اتباع غیر ایرانی و گلایه برخی از مردم شریف افغان بابت سختی‌ها و موانع پیش‌روی آن‌ها بابت خرید سیم‌کارت و یا رفع مشکل سیم‌کارت خود، پای وزیر ارتباطات نیز به این موضوع باز شد. آذری جهرمی پس از دریافت انتقادها در حساب کاربری خود در اینستاگرام اعلام کرد که پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط او مشخص شده است که هیچ منع قانونی بابت فروش سیم‌کارت به افرادی که به طور قانونی مهاجرت کرده اند وجود ندارد و اپراتورها ملزم هستند به افرادی که دارای کارت آمایش، کارت سبز و یا گذرنامه معتبر برای دریافت سیم‌کارت هستند، سیم‌کارت ارائه دهد.

پس از بررسی‌های بیشتر و پرس‌وجو از منابع اگاه مشخص شد که تنها منع قانونی که وجود دارد این است که هر تبعه افغان می‌تواند ۳ سیم کارت به نام خود خریداری کند. اما در این بین بعضی دفاتر فروش سیم‌کارت به‌صورت غیرقانونی و تنها برای دریافت هزینه بیشتر از فروش سیم‌کارت به اتباع و مهاجرین سایر کشورها ممانعت می‌کنند. به این معنی گاهی هیچ استعلامی از سامانه احراز هویت سازمان تنظیم مقررات به عمل نمی‌آید و دفاتر خدمات ارتباطی، از وظایف خود تخطی می‌کنند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز به نقل از پیمان قره‌داغی اعلام کرده است: اگر اتباع غیر ایرانی در مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی دچار مشکل شده و این دفاتر از ارایه خدمت به آنان خودداری کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه 195 یا تماس با شماره ۱۹۵ شکایت خود را از این دفاتر ثبت کنند.
به گفته قره‌داغی شکایات اتباع غیر ایرانی در مورد عدم ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به صورت فوری رسیدگی می‌شود.
ارسال نظر