وعده‌ی پیگیری وزیر ارتباطات به فعالان فاوا برای تعدیل ریالی قراردادهای حوزه ICT

رسانه کلیک -  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک وزارت‌خانه تحت هدایت او  با کمیته‌ی سنا به دغدغه‌های اعضای این کمیته گوش کرد و به فعالان حوزه فاوا وعده پیگیری داد.  

وعده‌ی پیگیری وزیر ارتباطات به فعالان فاوا برای تعدیل ریالی قراردادهای حوزه ICT

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در این جلسه که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همراهی جمعی از معاونان این وزارتخانه و نمایندگان کمیته سنا تشکیل شد، ''اثرات پاندمی کرونا و جهش ناگهانی نرخ ارز بر کسب‌وکارها''، ''درخواست تعدیل در قراردادهای حوزه فاوا''، ''تخصیص ارز با اولویت ضروری و پر اهمیت به حوزه ICT'' و ''استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی به عنوان بازوی مشورتی، عملیاتی و اجرایی در امور حوزه فاوا''، از جمله موضوعات مورد گفتگو بودند.

محمدجواد آذری جهرمی در این نشست از تعدیل ریالی قراردادهای حوزه ICT حمایت کرد آن را موضوعی بسیار ضروری خواند و قول پیگیری‌های پیشنهادات کمیته سنا در این خصوص را با سازمان برنامه و بودجه به حاضرین در نشست داد.

این طرح که پیش‌تر نیز توسط سازمان نصر از وزارت صمت درخواست همیاری برای اجرایی شدن آن مطرح شده بود. اسماعیل ثنایی نایب، رییس هیات مدیره اتحادیه پیمانکاران و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی صنعت مخابرات ایران، در راستای اثرات همه‌گیری ویروس کرونا و نوسان‌های بازار ارز از انتهای سال 98 تا سال 99، به عدم امکان تحویل تجهیزات در سررسید قراردادها اشاره کرد. به گفته او جرائم تاخیر در تحویل تجهیزات و همچنین عدم تعدیل قراردادهای منعقد شده از ابتدای بهمن 98 معضلات زیادی را پیش پای فعالان این حوزه قرار داده است و خواستار افزایش مدت زمان و تعدیل مبلغ قراردادهای منعقد شده از بهمن ماه سال 98 شد.

ارسال نظر