پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات

رسانه کلیک - دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات (IST2020) با رویکرد بررسی فناوری نسل پنجم ارتباطات (5G) توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس خود میزبان دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات (IST2020) خواهد بود.
دهمین سمپوزیوم بین‌لمللی مخابرات (IST2020) از ۱۵ تا ۱۷ دسامبر (۲۵ تا ۲۷ آذر ماه) با حضور فعالین حوزه ICT، پژوهشگران و اساتید خارجی و داخلی توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
این سمپوزیوم به صورت دوسالانه و در حوزه سه موضوع محوری "شبکه‌ها، سامانه‌ها و فناوری‌های نسل آتی"، " خدمات نسل آتی " و "سیاست‌ها و مقررات نسل آتی" برگزار خواهد شد.
در این دوره از سمپوزیوم ۱۰۷ مقاله ارسال شد، ۵۳ عنوان از مقالات مورد قبول کمیته علمی واقع شده است که به دلیل شرایط برگزاری سمپوزیوم به صورت مجازی، تمامی مقالات در قالب مجموعه ای از نشست‌ها ارائه خواهد شد. ارائه به صورت پوستر در این رویداد حذف شده است.
این سمپوزیوم زمینه‌ساز گردهمایی و تعامل علمی محققان، متخصصان و دست اندرکاران این حوزه در سطح بین‌المللی بوده و نتایج آن نقشی مؤثر در جهت ارتقای بینش، دانش و مهارت‌های مربوطه در سطح کشور به همراه خواهد داشت.

کتر محمود کمره ای مسئول کمیته علمی سمپوزیوم IST۲۰۲۰ در این باره گفت: دبیرخانه این سمپوزیوم ۱۰۷ مقاله دریافت کرده است که ۵۳ عنوان از مقالات مورد قبول کمیته علمی واقع شده که به دلیل شرایط برگزاری سمپوزیوم به صورت مجازی، تمامی مقالات در قالب مجموعه ای از نشست‌ها ارائه خواهد شد و ارائه به صورت پوستر طبق سنوات قبل نخواهیم داشت.

وی در خصوص برگزاری کارگاه در این سمپوزیوم گفت: ۳۵ موضوع کارگاه پیشنهاد شده که از میان آنها ۵ موضوع مورد پذیرش قرار گرفته است.

دکتر کمره ای اضافه کرد: طبق سنوات گذشته در این سمپوزیوم هم نمایشگاه جانبی با حضور شرکتهای فعال در حوزه ICT خواهیم داشت، با این تفاوت که نمایشگاه نیز همچون سمپوزیوم به صورت مجازی و غیر حضوری پیش بینی شده است.

مسئول کمیته علمی سمپوزیوم با تشکر از مولفین مقالات، داوران، ارائه دهندگان کارگاههای آموزشی، سخنرانان کلیدی، مسئولین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقامات وزارت ارتباطات، مدعوین و کلیه شرکت کنندگان در سمپوزیوم IST۲۰۲۰، گفت: امید است این سمپوزیوم نیز با کیفیت علمی مشابه دوره های قبل و با موفقیت برگزار شود و دستاوردهای آن مورد استفاده محققین و متخصصین بخشهای دولتی و خصوصی ICT کشور قرار گیرد.

ارسال نظر