قول وزیر ارتباطات مبنی بر «چند صد مگابایتی» شدن سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات با اشاره به انتقادها از کند بودن سرعت اینترنت گفت برخی از انتقادات درباره کندی اینترنت درست است، ما ادعا نمی‌کنیم که سرعت اینترنت ایده‌آل است، بلکه باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت بر ثانیه برسیم.

قول وزیر ارتباطات مبنی بر «چند صد مگابایتی» شدن سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات عصر روز گذشته به مناسبت هفته کتاب از یک اپلیکیشن حوزه کتاب دیجیتال بازدید کرد.

عیسی زارع‌پور در این بازدید به مسئله حمایت از فرهنگ و نقش رسانه‌های دیجیتال در ارتقای فرهنگ پرداخت و گفت: «در گذشته رسانه‌ها با تخصیص کاغذ حمایت می‌شدند و اکنون باید زیرساخت‌ها برای رسانه‌های دیجیتال که در بالا بردن سرانه مطالعه نقش دارند، فراهم شود.»

در این بازدید روی تخته‌ای نوشته شده بود: «اینترنت کند است». وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص این مسئله، تلفن همراه یکی از حاضران در جلسه را گرفت و توسط اسپید تست که یک سایت بین‌المللی است، تست سرعت اینترنت را انجام داد. در این تست، سرعت اینترنت ۱۶ مگابیت بر ثانیه و پینگ آن ۲۸ میلی‌ثانیه بود.

همچنین بخوانید: علت نارضایتی از اینترنت مخابرات این روزها چیست؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: «نگاه دولت سیزدهم و شخص من با سابقه ۱۵ سال فعالیتی که در حوزه فناوری داشتم، این است که فناوری اطلاعات فرصتی است که باید برای تسهیل امور مردم و فرآیندها از آن استفاده کنیم. شعار ما این است که طعم شیرین زندگی فناوری پایه را در تمام حوزه‌ها به مردم بچشانیم.»

زارع‌پور تصریح کرد: «نمی‌گویم سرعت مناسب این است، اما به دلیل مشکلات گذشته میانگین تجربه کاربری روی ۵ یا ۶ مگابیت بر ثانیه است. باید تلاش بیشتری به کار بگیریم تا سرعت‌های چند صد مگابایت بر ثانیه را در دسترس عموم مردم قرار بدهیم. بخشی از کندی رسانه‌ اینترنت را قبول داریم، اما بخش دیگر گاهی ناشی از فضاسازی رسانه‌ای است.»

زارع‌پور در این بازدید از برگزاری جلسه شورای عالی فضایی پس از ۱۰ سال و معرفی شدن اعضای آن هم خبر داد.

ارسال نظر