کاهش زمان ثبت شرکت‌های جدید از ۷۲ به ۳.۵ روز

رسانه کلیک - دولت الکترونیک با صدور مجوزها و تاییدیه‌های اینترنتی، متوسط فرآیند ثبت شرکت‌های خدماتی و تولیدی را از ۷۲ روز کاری به ۳.۵ روز کاهش خواهد داد.

کاهش زمان ثبت شرکت‌های جدید از ۷۲ به ۳.۵ روز

وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دولت یازدهم روز شنبه با انتشار یک اینفوگرافی به مناسبت سال جهش تولید، نقش این نهاد در هدف نهایی جهش تولید ملی را بررسی کرده‌است.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با عنوان «جهش تولید از منظر توسعه دولت الکترونیک»، با الکترونیکی شدن فرآیند دریافت استعلام‌های لازم برای ثبت شرکت‌ها، بخش عمده‌ای از موانع زمانی برای تبدیل ایده‌های خلاقانه و کسب و کارهای نوپا به خدمات و کالاهای نهایی قابل عرضه در بازار، برداشته‌ می‌شود.

به گزارش فدراسیون فاوا، بر اساس برآورد وزارت ارتباطات استعلام‌هایی مانند تاییدیه اماکن نیروی انتظامی و گواهی بهداشت فردی و محیط به ترتیب به صورت میانگین ۱۵ و هفت روز زمان می‌برند. بر اساس این داده‌ها، در صورت الکترونیک شدن صدور این مجوزها به صورت متوسط فرآیند ثبت شرکت‌های خدماتی و تولیدی از ۷۲ روز کاری به ۳.۵ روز کاری کاهش پیدا خواهد کرد.

در این اینفوگرافی پیشنهادهایی از جمله الکترونیکی شدن استعلام‌ها برای ثبت شرکت‌ها، طرح پایگاه مشترک اشخاص حقیقی و حقوقی بین تأمین اجتماعی و سازمان مالیاتی و طرح اختصاص کد کارگاه بدون در نظر گرفتن آدرس فیزیکی ارائه شده‌است.

ارسال نظر