گروه اسنپ خبر تعدیل نیروی‌های خود را تکذیب کرد

رسانه کلیک - اوخر هفته گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که شرکت‌های زیر مجموعه گروه اینترنتی اسنپ شامل اسنپ‌ فود، اسنپ تریپ و اسنپ در سکوت خبری اقدام به تعدیل گسترده نیروی‌های خود کرده‌اند؛ اما حالا در مقابل اسنپ، اسنپ‌ فود و اسنپ‌ تریپ اعلام می‌کنند که این خبرها شایعه است.

گروه اسنپ خبر تعدیل نیروی‌های خود را تکذیب کرد

اسنپ فود و اسنپ تریپ هر دو می‌گویند تعدیل نیروی در کار نبوده و تنها با توجه به پایان سال با نیروهایی که از نظر مدیرانشان عملکرد خوبی در یک سال اخیر نداشته‌اند تمدید قرار داد برای ادامه همکاری در سال آینده صورت نگرفته است.

اسنپ فود در این رابطه با انتشار بیانیه ای عنوان کرده است:« اسنپ فود به عنوان شرکتی که حالا بیشتر از دو مجموعه دیگر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد کاربران قرار گرفته که به باور آنها "نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند" در بیانیه‌ای که در اختیار پیوست گذاشته تاکید کرده که به هیچ وجه به خاطر فشار‌های ایجاد شده برای این شرکت به دنبال شیوع کرونا آنها با نیروهای خود خداحافظی نکرده‌اند. در این بیانیه آمده است: «به هیچ عنوان نمی‌توان تاثیر شرایط حاضر بر کسب‌و‌کار اسنپ فود را نادیده گرفت. پیش‌بینی ما لزوم تحمل هزینه‌ای بیش از ۳۰ میلیارد تومان از جنس درآمد از دست رفته و هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم است. اما این تصور که سنگینی این شرایط را بر دوش همکاران خود در شرکت قرار دهیم و از محل نیروی انسانی به دنبال جبران این شرایط باشیم تصور درستی نیست.

بحرانی که با آن روبرو هستیم و باید مرتفع گردد ابعادی وسیع‌تر ازین موضوع دارد.» اسنپ فود در این بیانیه اعلام کرده است که بیش از ۵ سال است که به طور جدی در فضای کسب‌و‌کار اینترنتی ایران مشغول به فعالیت است و هم اکنون حدود ۱۰۰۰ همکار تمام وقت و مستقیم و بیش از ۳۰۰۰ همکار در شبکه‌ی ارسال این شرکت فعالیت دارند. در ادامه این بیانیه به دلیل تمدید نشدن گروهی از نیروهای این شرکت اشاره شده و آمده است: «اسنپ فود هر ساله ۵ تا ۱۰ درصد تغییر نیروی کار خصوصا در بخش مرکز تماس و پشتیبانی تجربه می‌کند و فارغ از جزییات این امر تا حدودی اجتناب‌ناپذیراست.

معمولا بهترین زمان برای این تصمیم بسته به تقویم پیش از تعطیلات نوروز و پیش از ماه رمضان است؛ چرا که به دلیل افت فصلی تقاضا در این زمان‌ها فرصت کافی جهت جذب و آموزش در اختیار شرکت قرار می‌دهد. امسال همزمانی پایان تعطیلات سال جدید با شروع ماه رمضان این بازه را طولانی‌تر می‌کند. امسال نیز این اتفاق به همین روال رخ خواهد داد. با این تفاوت که به دلیل شرایط خاص بازار کار یک ماه دریافتی اضافه برای عزیزانی که از ما جدا می‌شوند در نظر گرفته می‌شود تا شاید به عبور از این شرایط کمکی هر چند ناچیز کند.»

در پایان این بیانیه‌هم اسنپ فود با تشکر از تمامی تیمی که در سال‌های گذشته این شرکت را برای رسیدن به موفقیت کمک کرده ابراز امیدواری کرده که در شرایط فعلی نیز بتواند با همراهی و همدلی نیروهایش هرچه سریعتر شرایط پیش رو را پشت سر بگذارد و شاهد عادی شدن شرایط کسب‌وکار برای همه فعالان عرصه کسب و کار باشیم.»

اما اسنپ‌ تریپ، فعال در حوزه گردشگری دیگر شرکت زیر مجموعه گروه اینترنتی اسنپ است که کارمندان آن در شبکه‌های اجتماعی از تعدیل نیرو در این مجموعه خبر می‌دهند. با این حال تیم اسنپ‌تریپ هم اعلام می‌کند که تعدیل نیرویی در این شرکت اتفاق نیفتاده و تنها با برخی نیروهایی که قراردادشان به پایان رسیده، تمدید قراردادی صورت نگرفته است. روابط‌عمومی این شرکت در گفت‌وگو با پیوست تاکید می‌کند که هیچ تعدیل نیرویی در اسنپ‌تریپ اتفاق نیفتاده است. روابط‌عمومی این شرکت می‌گوید که هیچ تعدیل نیرویی مانند آنچه در علی‌بابا شاهد آن بودیم در اسنپ تریپ رخ نداده و تنها قرارداد بخشی از نیروها به دلیل پایان زمان آن تمدید نشده است. این شرکت اعلام می‌کند جزییات این اتفاق و شفاف‌سازی در این زمینه را در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

اسنپ، فعال در حوزه تاکسی اینترنتی و بزرگترین شرکت زیرمجموعه گروه اینترنتی اسنپ هم اعلام می‌کند که در این شرکت نه تعدیل نیرویی صورت گرفته و نه خبری از عدم تمدید قرار داد با همکاران به دلیل پایان زمان قرارداد بوده است. روابط‌عمومی این شرکت با تایید این موضوع به پیوست می‌گوید که در پایان سال ۱۳۹۸، با توجه به زمان پایان قرارداد کارمندان، مانند هر سال تنها با چند نفر به دلیل پایین بودن نمره‌شان در ارزیابی و نداشتن عملکرد مناسب خداحافظی‌ کرده‌اند.

در این بین هم شرکت تاکسی اینترنتی یعنی اسنپ اعلام می‌کند که با چند نفر به دلیل پایین بودن نمره‌شان در ارزیابی و نداشتن عملکرد مناسب خداحافظی‌ کرده‌اند. از سوی دیگر در مقابل این اظهارات؛ شنیده‌ها حاکی از این است که تمام شرکت‌های زیرمجموعه گروه اینترنتی اسنپ در حال‌حاضر و با توجه به شرایط فعلی کشور حاضر به تمدید قرار داد با نیروهایی فعلی خود نیز نشده و به کارمندان خود اعلام کرده‌اند که تا پایان فروردین سال ‍۱۳۹۹ تکلیف تمدید قرارداد آنها مشخص خواهد شد..

ارسال نظر