گزارش اختصاصی از افتتاحیه بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال

رسانه کلیک - صبح امروز طی مراسمی از بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال رونمایی شد. در مراسم افتتاحیه این بنیاد، شهردار تهران، وزیر کار و معاونت ریاست جمهوری حضور داشتند.

گزارش اختصاصی از افتتاحیه بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال در حالی استارت کارش را زده است که به گفته موسسان آن تا به امروز چنین نهادی در کشور در حال فعالیت نبوده است و این اولین نهاد خصوصی-عمومی است که در تلاش است در حوزه تولید محتوا در کشور فعالیت کرده و این حوزه را وسعت بخشد.

این مراسم با اجرای محمد سلوکی در حالی استارت خورد که به عنوان اولین سخنران، «پیروز حناچی» شهردار تهران در جایگاه قرار گرفت.

حناچی گفت: «معضلاتی نظیر ترافیک تهران و آلودگی هوا می‌تواند از طریق تولید محتوای فاخر و آموزش درست برطرف شود. سرمایه شهرداری نه ساختمان سازی و راه سازی بلکه در گروی همین تولید محتوای آموزشی برای شهروندان خواهد بود. امروز با فعالیت های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به راحتی می توان درباره توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه های مختلف صحبت کنیم. استارتاپ ها با فعالیت های هوشمندانه و نوآورانه خود در فضای شهری می توانند تاثیرگذار باشند.شهرداری نیز از این اقدامات حمایت می کند.»

در ادامه این مراسم، «سورنا ستاری» معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: «تیم‌های استارتاپی از صفر شروع می‌کنند و بعد به اوج می‌رسند؛ این داستانی تکراری در کل جهان است و مختص به ایران نیست. داستان کارآفرینی تمام استارتاپ ها از گوگل و مایکروسافت تا استارتاپ های داخلی مانند دیجی کالا و اسنپ یکی است. همه آنها از یک زیرزمین و محیط کوچک فعالیت خود را شروع کردند و سپس مراحل رشد را طی کرده اند‌. این نشان می دهد توسعه مراحل کار، باید طی شود.»

ستاری افزود: «اگر در بازار نوشت افزار، اسباب بازی و محتوا شخصیت‌های خارجی بفروش هستند، این یک باخت برای تیم‌ها و تولیدکنندگان داخلی است. اگر در بازار محصولات فرهنگی چینی و آمریکایی فروش می رود این یعنی شرکت های داخلی در حال باخت هستند. باید استارتاپ های این حوزه را توسعه دهیم تا شرکت های دانش بنیان حوزه تولید محتوا هم گسترش یابند. حوزه فناوری های نرم یکی از اولویت های معاونت علمی برای حمایت و توسعه است.»

ستاری تاکید کرد: «نهمین زبان اینترنت زبان فارسی است و بیش از سه برابر از زبان عربی، محتوای فارسی زبان در وب وجود دارد ولی بهره‌ای از این محتواها برده نمی‌شود.»

بنیاد ملی کارآفرینی

«شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تاکید بر حمایت از فضای کسب و کار دیجیتال عنوان کرد: «به عنوان دولت نمی توانیم زیست بوم ایجاد کنیم اما در جهت ایجاد زیست بوم می توانیم تلاش و حمایت کنیم. محتوایی چون انیمیشن یک بازار میلیارد دلاری است و نباید از آنها غافل ماند.»

بنیاد ملی کارآفرینی

شایان ذکر است؛ در حاشیه این مراسم از افرادی که طی سالهای گذشته در زمینه تولید محتوا فعالیت کرده بودند تشکراتی به عمل آمد. در این میان نام ایرج طهماسب آقای مجری دوست داشتنی کلاه قرمزی نیز دیده می‌شد.

ارسال نظر