آغاز به کار دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات در پژوهشگاه ICT

رسانه کلیک - دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات امروز به صورت آنلاین در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از صبح امروز ۲۶ آذر به مدت ۳ روز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات در پژوهشگاه ICT

در مراسم افتتاحیه دهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات ، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به تاریخچه برگزاری این رویداد که کار خود را از سال ۲۰۰۱ شروع کرد و به صورت دوسالانه تا به امروز در کشور برگزار شد، گفت: این سمپوزیوم بیانگر تجارب بین المللی در زمینه ICT است.

وی با بیان اینکه سمپوزیوم بین المللی مخابرات به مدت ۳ روز با حضور فعالین حوزه ICT ، پژوهشگران و اساتید خارجی و داخلی حول ۳ محور ''شبکه ها، سامانه ها و فناوری های نسل آینده''، ''خدمات نسل آینده'' و ''سیاست‌ها و مقررات نسل آینده'' برگزار می‌شود، گفت: این سمپوزیوم می تواند نقطه اتصال حوزه ICT با فعالیت های جاری وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه این وزارتخانه باشد.

یزدانیان از اینکه این رویداد خط راهنمایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای حوزه ICT طی سالهای آینده باشد اظهار امیدواری کرد و گفت: سمپوزیوم بین المللی مخابرات با توجه به اهمیتی که دارد، می تواند پشتیبان علمی فعالیت های وزارت ارتباطات باشد.

وی با اشاره به پاندمی ویروس کرونا در جهان و اهمیت فضای مجازی در این دوران که اکثر فعالیت‌های بشری با استفاده از فضای مجازی در انجام می‌شود، افزود: در شرایط فعلی موضوع هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها نقش کلیدی در دنیا ایفا می کنند و تبادل داده به یک الزام برای کسب و کارها تبدیل شده است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود گفت: در این راستا پروژه‌های تحقیقاتی با محوریت این فناوری ها در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است که به زودی اطلاع رسانی می شود.

ارسال نظر