اتصال سالانه دو هزار روستا به شبکه آی‌سی‌تی در کشور

رسانه کلیک - رمضانعلی سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه تا امروز ۱۵۰۰ روستا در کشور به شبکه آی‌سی‌تی متصل شده‌اند گفت قصد داریم سالانه ۲۰۰۰ روستای جدید را به این شبکه متصل کنیم.

اتصال سالانه دو هزار روستا به شبکه آی‌سی‌تی در کشور

رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم تا سالانه 2 هزار روستا به شبکه آی‌سی‌تی متصل شوند، گفت: هرسال 300 میلیون مرسوله در کشور توسط شرکت ملی پست جا به جا می شود که این عدد دریک برنامه میان مدت به 2برابر می‌رسد.

او ضمن اشاره به اینکه حال حاضر ۱۵۰۰ روستا در کشور به شبکه آی‌سی‌تی متصل و فعال هستند، گفت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت ملی پست راه‌اندازی سامانه هوشمندسازی آی‌سی‌تی روستایی در کشور است طوری که بتوانیم با استفاده از این سامانه طی یک برنامه ۵ساله بیش از ۱۰۰۰ روستای کشور را به این شبکه متصل کرده و محصولات صنایع دستی و کشاورزی آنها را در قالب معرفی دستاوردها و تولیدات روستائیان به مردم کشورمان و همه دنیا معرفی کنیم.

ارائه تمامی خدمات پستی و خدمات پست‌بانک با دفاتر شبکه آی‌سی‌تی به همه روستائیان

وی افزود: سالانه ۲ هزار روستا به شبکه آی‌سی‌تی متصل می‌شوند که این اقدام در یک برنامه‌ریزی مستمر در حال انجام است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که این دفاتر شبکه آی‌سی‌تی قرار است تمامی خدمات پستی و خدمات پست‌بانک را به همه روستائیان ارائه دهد. در همین زمینه تفاهم نامه ای را با بنیاد مسکن در حال امضا داریم که تمام خدمات روستائیان (که در حال حاضر بنیاد مسکن انجام می دهد) به نیابت از بنیاد مسکن و به صورت غیرحضوری از طریق پست انجام شود.

شرکت ملی پست سالانه ۳۰۰ میلیون مرسوله را در داخل کشور جابجا می‌کند

سبحانی‌فر تصریح کرد: در حال حاضر شرکت ملی پست سالانه ۳۰۰ میلیون مرسوله را در داخل کشور جابجا می‌کند که این رقم اکنون مورد رضایت ما نیست و باید با یک برنامه میان مدت این عدد به دو برابر افزایش پیدا کند. با واگذاری آن دسته از خدمات دستگاه‌های اجرایی و حضوری به صورت نیابتی به پست، باید از مراجعه حضوری مردم (که موجب صرف وقت و هزینه زیادی به آنها می شود) خودداری شود. این امر باید فرهنگ سازی شود زیرا هم باعث بهبود وضع سلامت مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا می شود و هم باعث جلوگیری از ایجاد فسادهای اداری.
ارسال نظر