اتمام پروژه اتصال روستاهای استان کردستان به اینترنت تا پایان سال

رسانه کلیک - محمدجواد آذری جهرمی در صفحه خود در اینستاگرام از اتصال ۷۲ درصد از روستاهای استان کردستان به شبکه اینترنت خبر داد و گفت باقی روستاها تا پایان سال به این شبکه متصل می‌شوند.

اتمام پروژه اتصال روستاهای استان کردستان به اینترنت تا پایان سال
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه رسمی خود در پلتفرم اینستاگرام از اتصال تمامی روستاهای استان کردستان به اینترنت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ۷۲ درصد روستاهای کردستان به شبکه ملی اطلاعت و اینترنت متصل هستند و ۲۸ درصد هم در دست اقدام است.
استان کردستان از استان‌هایی محسوب می‌شود که پوشش اینترنت در آن‌ تا همین اواخر اوضاع مساعدی نداشت. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی سخت از نظر پوشش‌دهی اینترنت ضعیف مانده بود، اما از مدتی قبل اقداماتی از سوی وزارت ارتباطات برای برقراری پوشش اینترنت و شبکه ملی اطلاعات در آن‌جا انجام شد.
محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تا حدود یک سال قبل وضع ارتباطات در کردستان قابل قبول نبود، تلاش زیادی کردیم تا نیاز مردم را برآورده کنیم و اکنون رشد قابل توجهی انجام شده است.
او در همین رابطه گفت: دیروز جلسه ویدئو کنفرانسی با استاندار، مدیران استانی و با حضور مدیران اپراتورها، برنامه‌ریزی منسجمی برای اتصال روستاهای باقی مانده نیز انجام شد.
وزیر ارتباطات افزود: اکنون ۱۱۵ روستا به پوشش همراه اول پوشش نیاز دارند که این اپراتور کار را انجام خواهد داد. ایرانسل نیز ۲۱ دکل جدید احداث خواهد کرد. البته ایرانسل در چند ماه اخیر نزدیک ۶۰ دکل را در کردستان به خدار خدمت وارد کرده است.
جهرمی خاطرنشان کرد: مخابرات ایران نیز ارتقای پهنای باند اینترنت خانگی را در ۱۱۶ روستا پیگیری می‌کند.
وی در پایان افزود : قرار گذاشتیم تا پایان امسال، تمام این کارها به سرانجام برسد و تمام روستاهای کردستان به شبکه اینترنت متصل شوند. البته دشواری کار به دلیل کوهستانی بودن، در آن‌جا زیاد است اما تلاش می‌کنیم اراده ما از سختی‌ها بزرگ‌تر باشد تا درخواست و دستور مردم اجابت شود.
ارسال نظر