مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

رسانه کلیک - فناوری ایران در هفته گذشته با خبر تولید گوشی ایرانی و تخصیص بودجه 200 میلیاری به تولید گوشی داخلی، روزهای پر سر و صدایی را پشت سر گذاشت.

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته گذشته

دریافت پیامک رمز پویا رایگان نیست!

کاربران برای دریافت پیامک رمز پویا باید هزینه پرداخت کنند. اپراتورها اعلام کرده‌اند که بانک‌ها باید با عقد قراردادی، این هزینه را متقبل شوند، اما تاکنون هیچ بانکی چنین قراردادی را منعقد نکرده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

ایران خودرو به سبک آذری جهرمی!

در حالی که همه مردم ایران از بالا رفتن نجومی قیمت خودروهای داخلی دل پری دارند؛ سناریوی جدیدی با نام گوشی ایرانی (برند ملی؛ تولید خارجی) در حال تکرار است!

در حالی که تولید خودرو در ایران پس از دهه ها فعالیت به رانت خواری عده ای خاص منتهی شده و حسرت خودروهای بروز و ایمن خارجی با قیمت های نجومی بر دل جوانان ایرانی سنگینی می کند، اینبار ظاهرا قرار است برای حمایت از گوشی ملی، حسرت استفاده از گوشی های خارجی را بر دل داشته باشیم. برای ادامه خبر کلیک کنید.

شهرداری تهران موقتا از تاکسی‌های اینترنتی عوارض نمی‌گیرد

عدم دریافت عوارض ۲ درصدی از تاکسی‌های اینترنتی توسط شهرداری تهران موقتی است و برای کمک به تاکسی‌های اینترنتی برای حفظ قیمت‌هایشان در نظر گرفته شده است.

علی رضا قنادان در تشریح جزئیات تخفیف شهرداری تهران به ناوگان تاکسی‌های اینترنتی، گفت: «بنا به دستور پیروز حناچی شهردار تهران قرار شد تا زمانی که ناوگان تاکسی‌های اینترنتی پایتخت نرخ کرایه‌های خود را ثابت نگه دارند و پس از اصلاح نرخ سوخت آن را افزایش ندهند، عوارض ۲ درصدی سفر از آن‌ها (ناوگان تاکسی‌های اینترنتی تهران) دریافت نشود.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار می‌شود

اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۲۴ و ۲۵ بهمن ۹۸ در تهران برگزار می‌شود.

شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران به دلیل مشکلات پیش آمده متعاقب قطع اینترنت در آبان ۹۸، اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران را از ۳ و ۴ بهمن به ۲۴ و ۲۵ بهمن سال جاری تغییر داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

تعرفه واردات قطعات گوشی همراه و هزینه تولید گوشی ایرانی کاهش پیدا می کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه حمایت از تولید گوشی های ایرانی به کاهش تعرفه واردات گوشی همراه اشاره کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم امضای تفاهم نامه حمایت از تولید و توسعه زیست بوم تلفن هوشمند تولید داخل، با اشاره به اینکه به دلیل نوسات قیمت ارز توان خرید گوشی های هوشمند توسط مردم کاهش یافته است، افزود: «در این شرایط روند رو به رشد فروش گوشی هوشمند متوقف شده است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

رتبه ۷۲ ایران در آمادگی برای هوش مصنوعی

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه رتبه ایران در آمادگی برای جذب هوش مصنوعی در دنیا ۷۲ است، گفت: «ایران جایگاه مناسبی در بحث آماده بودن در این حوزه ندارد.»

ستار هاشمی امروز سه شنبه در مراسم افتتاحیه دهمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به نقش هوش مصنوعی در توسعه اقتصادی کشورها اشاره کرد و گفت: «امروز موضوع بیگ دیتا و حجم داده به صورت شگفت انگیزی در حال رشد است و این مفهوم در کنار بسترهای پردازشی اطلاعات به عنوان مزیت رقابتی کشورها مورد توجه قرار گرفته است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

جواد جاویدنیا: اگر فیلترشکن‌ ها محدود می‌ شد نیازی به بستن اینترنت در دوران آشوب نداشتیم

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی‌کل کشور، جواد جاویدنیا به تازگی اعلام کرده با محدودیت فیلترشکن ها، نیازی به بستن اینترنت در دوران آشوب نبوده است.

جواد جاویدنیا شامگاه یکشنبه در مسجد مصلای قدس اصفهان اعلام کرد: «مسئولان این کشور باید بدانند هزاران شهید در طول تاریخ جمهوری اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند تا امروز، بر صندلی‌های ریاست خود تکیه زده باشند، بنابراین وظیفه بسیار سنگینی بر دوش ما نهاده شده است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارتباط و درک مشترک میان رسانه و روابط عمومی، راه رسیدن به اهداف طرفین است

رویداد گراف‌دی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و روابط عمومی سازمان‌های متفاوت برگزار شد. یکی از پنل‌های این رویداد پنلی بود که با حضور دو روزنامه نگار با تجربه و سه مدیر روابط عمومی شکل گرفت.

داود زارعیان، استاد ارتباطات و روابط عمومی و همچنین معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در آغاز این پنل گفت: «در عرض این 25 سال ما در شکل و ابزارهایی که در اختیار داریم تغییراتی داشته‌ایم اما در روش‌های خودمان خیلی تغییر نمی‌بینیم. در حقیقت ما روابط عمومی‌های 25 سال قبل هستیم تنها با ابزارهای مدرن. نتوانسته‌ایم در روش‌ها، ساختار و وظایفی که داریم تغییرات اساسی ایجاد کنیم. درگذشته روابط عمومی‌ها همین وظایف را داشتند ولی امروز ابزارها تغییر کرده است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

نقش روابط عمومی در مدیریت بحران چیست؟

عموما شرکت‌های بزرگ بیشتر دچار بحران خبری می‌شوند، اما خبر منفی می تواند در رابطه با موضوعی خاص باشد که با پایش خبر منتشر شده، انتقال و مشورت با بخش مربوطه، در صورت صلاحدید می توان جوابیه لازم را در اختیار رسانه یا رسانه‌ها قرار داد.

رویداد گراف دی برای اولین بار با حضور جمعی از اهالی رسانه و روابط عمومی شرکت‌های شناخته شده، برگزار شد و به بررسی چالش‌هایی که روابط عمومی و رسانه‌ها با آن همراهند، پرداخت. در یکی از پنل‌های این رویداد مسعود فیاضی، مدیر روابط عمومی شرکت سامسونگ به سوالات سعید کریمی، مدیر ارتباط با رسانه سازمان فناوری ارتباطات پاسخ داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

مدل مهندسی ماهواره ناهید ۲ با موفقیت تست شد

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از تست موفقیت آمیز مدل مهندسی ماهواره مخابراتی ناهید ۲ خبر داد. حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با حضور در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره این پژوهشگاه از چگونگی پیشرفت پروژه ماهواره ناهید ۲ بازدید کرد.

در این بازدید مطرح شد که مدل مهندسی پروژه ماهواره مخابراتی «ناهید ٢» تجمیع شده و تست‌های آن نیز با موفقیت به انجام رسیده است. برای ادامه خبر کلیک کنید.

درصد گوشی‌های همراه قاچاق به کمتر از 5 درصد رسیده است

نایب رییس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران گفت: «با سیاست‌های دولت و قانونمند شدن واردات گوشی تلفن همراه، وضعیت این کالا در بازار کشور تثبیت شده و تعداد گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در بازار به کمتر از پنج درصد رسیده است.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

همراه اول پیشرو در رومینگ ملی

طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رومینگ ملی در زمان اجرا توانسته میزبان 15 میلیون و 856 هزار مکالمه باشد که همراه اول با اختصاص 88 درصد از ترافیک به خود، پیشرو است.

یکی از طرح های ملی که در دولت یازدهم و در زمان واعظی در وزارت ارتباطات اجرایی شد، طرح رومینگ ملی بود. بر اساس این طرح مشترکین تلفن همراه در سراسر کشور امکان استفاده از آنتن دیگر اپراتورها را دارند و عملا قطعی ارتباط به حداقل ممکن می‌رسد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

آپارات، فیلیمو، کافه بازار و نماوا با صدا و سیما به توافق اولیه دست پیدا کردند

آپارات، فیلیمو، نماوا و سرویس ویدیوی کافه بازار با صدا و سیما به توافق اولیه دست پیدا کرده و ساترا اطلاعیه ای در این زمینه منتشر کرده است.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با انتشار اطلاعیه‌ای از تشریح چارچوب کاری ساترا برای فیلیمو، آپارات، نماوا و سرویس ویدئویی کافه بازار و عزم آن‌ها برای مذاکره برای رسیدن به توافق نهایی خبر داد. برای ادامه خبر کلیک کنید.

چکشی عمل کردن در رابطه با رمز پویا، مکمل قطعی اینترنت در ضربه به کسب و کارهاست

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در حاشیه جشنواره وب و موبایل ایران و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کلیک در رابطه با بازخوردهایی که از رمز پویا تا به امروز دریافت کرده است، می‌گوید: «تا جایی که من بازخورد گرفتم، فعال کردن رمز پویا به شدت کار سختی بوده و حتی افرادی که به قول معروف سرو کارشان با اینترنت و گوشی‌های هوشمند است نیز به این موضوع اقرار کرده‌اند. این روزها بسیاری از شرکت‌ها با چالشی به نام رمز پویا مواجه هستند. اکثرا حساب شرکت به اسم رییس شرکت است و حسابدار برای دریافت یک مسیج باید به رییس مراجعه کرده و درخواست کند رمز را در اختیارش قرار دهد.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

گزارش اختصاصی از جشنواره وب و موبایل بابلسر

جشنواره وب و موبایل ایران اینبار در ادامه هفت شهر در ایستگاه بابلسر توقفی یک روزه داشت و به بررسی چالش‌های اکوسیستم مازندران پرداخت.

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی در افتتاحیه جشنواره وب و موبایل بابلسر با اشاره به اتفاقات و صحبت‌هایی که در خصوص قطع شدن اینترنت مطرح بود، گفت: «هنوز هم در شوک قطع شدن اینترنت به سر می‌بریم.»

او در خصوص قطعی اینترنت و مشکلات ناشی از آن نیز عنوان کرد: «آقای دولت و حاکمیت به کسب و کار‌های اینترنتی نیز فکر کنید.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

سبک جدید زندگی با «ماکلاب»

ماکلاب با شعار سبک جدید زندگی، پلتفرمی است که به تازگی استارت مسیر خود را زده و در تلاش است به بهترین شکل ممکن خدماتش را در اختیار اعضای خود قرار دهد.

علی خان آبادی، مدیر عامل ماکلاب در توصیف این پلتفرم در نشست خبری که برگزار شد گفت: «ما در ماکلاب سبک تازه ای از زندگی را به اعضای خود پیشنهاد می دهیم. ماکلاب پلتفرم هوشمندی است که سعی کرده در بخش هایی از زندگی روزمره اعضای خود شامل خرید، پزشکی و سلامت، ورزش و تفریح، سفر و گردشگری سبک تازه ای را از طریق ارائه آفرهای جذاب ایجاد کند.» برای ادامه خبر کلیک کنید.

ارسال نظر