برخورد با افزایش قیمت شرکت های تاکسی اینترنتی در زمان قطعی بنزین

در جلسه ستاد تنظیم بازار که صبح امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد، بر برخورد با افزایش قیمت شرکت های تاکسی اینترنتی در زمان قطعی بنزین تأکید شد.

برخورد با افزایش قیمت شرکت های تاکسی اینترنتی در زمان قطعی بنزین

جلسه ستاد تنظیم بازار صبح امروز به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صمت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی و همچنین نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار و تصمیمات تازه‌ای برای کاهش قیمت مرغ منجمد و همچنین برخورد با افزایش قیمت خودسرانه شرکت‌های تاکسی اینترنتی پس از اختلال در شبکه توزیع بنزین گرفته شد.

تصمیم‌گیری در خصوص قیمت مرغ و تخم‌مرغ

در این جلسه با تأکید بر اینکه شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست که مردم برای رفع نیازهای اساسی روزمره خود در صف بایستند، تصریح شد: «هیچ‌گونه تفاوت قیمت کالاهای اساسی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار قابل قبول نیست و نباید اجازه داد عده‌ای سودجو و دلال در روند توزیع کالاهای مورد نیاز مردم اخلال ایجاد کنند.»

بر اساس تصمیمات این جلسه جهت ایجاد امنیت خاطر برای بخش خصوصی در زمینه تولید و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم مقرر شد با ورود بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها در زنجیره توزیع و تولید، کالاهای مورد نیاز مردم با سهولت و رضایت‌مندی به دست مصرف‌کنندگان برسد. همچنین پس از شنیدن گزارش وزارت جهاد کشاورزی در خصوص نحوه توزیع مرغ و تخم‌مرغ در کشور تأکید شد با اقدامات انجام شده هیچ‌گونه کمبودی در انبارها در خصوص تأمین این 2 کالای مورد نیاز مردم وجود نداشته باشد.

در این جلسه مقرر شد مرغ منجمد از کیلویی 25 هزار تومان، با قیمت مصوب کیلویی 20 هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

تاکسی‌های اینترنتی متخلف، اضافه مبلغ را به کاربران برگردانند

دیگر تصمیمی که در این جلسه ستاد تنظیم بازار گرفته شد، تأکید بر برخورد با افزایش قیمت شرکت های تاکسی اینترنتی در زمان قطعی بنزین و لزوم بازگرداندن اضافه مبلغ درخواست شده از کاربران به حساب آنان بود.

در این جلسه سازمان تعزیرات گزارشی از افزایش قیمت خودسرانه شرکت‌های تاکسی اینترنتی مبنی بر افزایش قیمت جابه‌جایی مسافران در زمان مشکلات قطعی بنزین در هفته گذشته ارائه کرد که مقرر شد این شرکت‌های خدمات‌دهنده تمامی مبالغ افزایش قیمت خود را از درآمد شرکت‌های خود و نه رانندگان، به مسافرین بازگردانند و به هیچ عنوان مبلغی از رانندگان این 2 شرکت کسر نشود.

گفتنی است به دنبال حمله سایبری به زیرساخت‌های سوخت کشور و اختلال در کار پمپ‌بنزین‌ها در هفته گذشته، کرایه شرکت‌های تاکسی‌رانی اینترنتی به شکلی سرسام‌آور افزایش یافته بود که این شرکت‌ها در ادامه از بازگرداندن اختلاف قیمت آن روز به کاربرانشان خبر دادند.

ارسال نظر