الکام استارز ششم به پایان رسید

رسانه کلیک -رویداد الکام استارز ششم که به صورت آنلاین برگزار شد، عصر جمعه با معرفی برنده‌های این دوره به کار خود پایان داد.

الکام استارز ششم به پایان رسید

امسال به دنبال شیوع کرونا و لغو بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، بخش جانبی آن با نام «الکام استارز» به صورت آنلاین/حضوری از شش روز قبل در موزه ارتباطات آغاز به کار کرد. این رویداد عصر جمعه با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

در این رویداد بیش از ۶۰ تیم استارتاپی در مقابل داوران به ارائه ایده‌های خود پرداختند و در نهایت چند تیم برنده جوایز شدند. در این دوره از الکام استارز تعدادی از دانش آموزان نیز برای طرح ایده های خود حضور داشتند و به رقابت با یکدیگر پرداختند.

محمدباقر اثنی‌عشری، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در اختتامیه الکام استارز گفت: با وجود تمام سختی هایی که در برگزاری این رویداد وجود داشت، اما برای روشن نگه داشتن امیدی که بین استارتاپ ها بود، این رویداد برگزار شد. همین تیم‌های استارت‌آپی توانسته‌اند در این شرایط سخت کشور چراغ امید را روشن نگه‌ دارند.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات نیز در این مراسم گفت: الکام‌استارز مانند اکوسیستم استارتاپی کشور یک رویداد جوان است که حواشی‌های خود را دارد. در این دور از رویداد حضور تیم‌های دانش‌آموزی در بخش رقابتی آن باعث شکل‌گیری یک رویا شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: این کمترین کار یک سیستم است که بتواند شرایط ایجاد رویا را برای دانش‌آموزان فراهم کند. در شرایطی که همه ابزارها برای کشتن امید و ایده است و جای شکل‌گیری رویا خالی است، این رویداد توانست به شکل‌گیری رویا در بین دانش‌آموزان کمک کند.

برات قنبری، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز اظهار داشت: ایجاد تحولات بزرگ در گرو تصمیم های مهم است.

او درباره اضافه شدن رویداد دانش‌آموزی به بخش الکام‌پیچ، افزود:‌ حضور دانش آموزان در این رویداد و فراهم کردن شرایطی برای نمایش ایده‌های آنهامسیر جدیدی است که در الکام‌استارز ایجاد شده است. اگر از حالا مسیر رشد و توسعه را به دانش‌آموزان نشان دهیم، می‌توانیم نقش درستی در مسیر آینده کشور داشته باشیم.

سه تیم اول برنده این راورو، پاستا و رادیو توان هستند که به ترتیب جوایز نقدی ۲۰، ۱۸ و ۱۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد. همچنین تیم‌های چهارم تا دهم برگزیده الکام‌استارز ششم نیز شامل تن تونیکِ، فروگانیک، کارفیت، تله بورس، سپارکس، بهشت‌یار و ترنج، هر کدام ۱۰ میلیون جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر