برنامه‌های پیشنهادی زارع‌پور برای وزارت ارتباطات منتشر شد | رسیدن به ایران هوشمند در تراز انقلاب اسلامی

برنامه پیشنهادی عیسی زارع‌پور برای تصدی سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سید ابراهیم رئیسی منتشر شد.

برنامه‌های پیشنهادی زارع‌پور برای وزارت ارتباطات منتشر شد | رسیدن به ایران هوشمند در تراز انقلاب اسلامی

برنامه پیشنهادی عیسی زارع‌پور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم با رویکرد مبتنی بر به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی اعم از جمعیت جوان و نخبه، وجود بیش از ۴۰ سال تجربه در مدیریت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، دستاوردهای سیاستی و اجرایی در مدیریت این عرصه، هم‌صدایی کشورهای منطقه و سایر کشورهای همسو بـا جمهوری اسلامی ایران در این عرصه، با نگاه درون‌ساز و برون‌نگر در بخش‌های مختلف منتشر شد.

استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظرفیت‌های فضای مجازی برای رسیدن به ایرانی هوشمند در تراز انقلاب اسلامی در افق ۱۴۰۴ با رویکرد ایجاد شفافیت، مبارزه با فساد، ارتقای کارآمدی و بسط عدالت از طریق ارائه خدمات هوشمند، تأمین و تسهیل ارتباطات فراگیر، ارائه سرویس‌های محتوای داخلی، ایجاد و توسعه زیرساخت امن و پایدار در تمام ارکان دولت و جامعه، تمدن‌سازی در فضای مجازی، مقابله با تهاجم فرهنگی و ارتقای جایگاه اقتصاد دیجیتال به عنوان پیشران و موتور محرک پیشرفت همه‌جانبه با در نظر گرفتن ارزش‌های اسلامی و ایرانی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، به عنوان چشم‌انداز این برنامه ذکر شده است.

در این برنامه ذکر شده که فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت و توسعه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رسـوخ و از مرحله تأثیرگذاری بر شئونات مختلف زندگی روزمره مردم عبور کرده و به جزئی از زندگی آنان تبدیل شده است. این بخش، سهم قابل توجهی در ایجاد ارزش افزوده اقتصاد کشور ایجاد کرده و در به‌کارگیری زیرساخت و شبکه‌های توسعه‌یافته و کارآمد با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری ملی مؤثر است. در واقع پدیده‌های جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات، فرصتی را برای جهشی بزرگ در عرصه جهانی و تبدیل شدن به کشوری پیشرفته با ویژگی جامعه دانش‌محور فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات دولت رئیسی کیست؟ | بیوگرافی و سوابق عیسی زارع پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم

مطالبه خدمات و نیازمندی‌های جدید در این عرصه و پاسخ بـه آن‌ها، مستلزم توجه به تحولات سریع و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین جهت ارتقای شاخص‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا و ارائه خدمات پایدار و مبتنی بر پیشرفت و توسعه است. بخش اعظمی از این موارد با ایجاد عدالت و فسادستیزی در دسترسی همگانی به امکانات فناورانه پایه، افزایش کیفیت خدمات، تنظیم‌گری مناسب، مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه منابع انسانی و سایر موارد لازم محقق خواهد شد.

همچنین پس از بررسی اسناد بالادستی، 8 موضوع مهم مرتبط با حوزه مأموریتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین‌المللی، دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، شتابدهی رشد صنعت فضایی و خدمات پستی مورد بررسی قرار گرفته و در هر بخش ضمن بیان وضعیت مختصر، مهمترین چالش‌ها و راهبردهای پیشنهادی برای برون‌رفت از وضع موجود و رسیدن بـه وضع مطلوب ترسیم شده است.

فایل کامل برنامه پیشنهادی عیسی زارع‌پور برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در رسانه‌ها منتشر شده، از این لینک قابل دریافت است.

نظر شما درباره برنامه پیشنهادی وزیر ارتباطات دولت ابراهیم رئیسی چیست؟ حتماً در قسمت نظرها برایمان بنویسید.

ارسال نظر