ایران دارای بزرگ‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی منطقه

رسانه کلیک - ستاری در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران گفت: ما بزرگترین شرکت های دانش بنیان هوش مصنوعی منطقه را داریم و این برای ما یک افتخار است.

ایران دارای بزرگ‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی منطقه

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، دیروز در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که در محل کارخانه نوآوری با حضور شهردار و استاندار تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر یک هم افزایی بین افراد و بازیگران اکوسیستم نوآوری ایجاد شده که باید از آنها تشکر ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: ما در ایجاد شبکه نوآوری برای تهران موفق بودیم و به صورت مجازی آن را در استان های کشور توسعه دادیم اما با صراحت می توانم بگویم که در توسعه شبکه مجازی استان ها موفق عمل نکردیم.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهری، نوآور است که شهرداری آن شتاب دهنده کسب و کار باشد، زیرا یک شهرداری می تواند بازار عظیمی در حوزه کسب و کارهای نو داشته باشد و درآمدی از آن کسب کند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری نمی داند که این شهر بزرگ چه بازار بزرگی است تا آن را در اختیار بگیرد، گفت: این جمعیت از یک شهر می تواند منجر به ارائه نوآوری هایی در سرویس ها و خدمات باشد.

ستاری افزود: در سال ۹۴ مناظره هایی انجام می گرفت که اگر همان مناظره‌ها را شهرداری جدی پیگیری می کرد، اکنون وضعیت بهتری داشتیم.

وی با بیان اینکه اما اکنون با وجود این همه اتفاقات شاهد وضعیتی هستیم که شهرداری در به وجود آمدن بسیاری از کسب و کارها نقش مهمی دارد، گفت: شهرداری می تواند در ایجاد بسیاری از کسب و کارها درآمد و سهمی داشته باشد که اکنون این اتفاق در حال رخ دادن است.

ستاری افزود: ما آمادگی داریم روی مدل های جدید کار کنیم که این نیاز به کمک شهرداری دارد، البته که شهرداری وقت هم همیشه کمک کرده است زیرا راه اندازی چنین کارخانه ای با حمایت های شهرداری بوده است، ما نمی توانستیم با ضوابط کنونی این کارخانه و ناحیه نوآوری شریف را راه اندازی کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در واقع راه اندازی ناحیه نوآوری شریف، پارک پردیس و کارخانه نوآوری با همکاری شهرداری بوده است.

ستاری افزود: ما باید در حوزه های مختلف به استارت آپ ها کمک کنیم تا ایده های خوب را پیش ببرند و نتایج آنها را در ارائه خدمات ببینیم. شهرداری باید خودش را موظف بداند که تمام سرویس های شهری را با استفاده از نوآوری حاصل از فکر جوانان کشور ارائه دهد و یک نقش نظارتی و حاکمیتی در این سرویس دهی داشته باشد.

معاون علمی و فناوری بر ضرورت کاهش مقاومت های سنتی در شرکت ها برای پیشبرد اهداف و فروششان تاکید کرد و افزود: باید روش های سنتی در شرکت های سنتی از بین بروند و نوآوری جایگزین آنها شود.

وی گفت: بانک مرکزیIP آزاد در اختیار دارد که در زیر آن تراکنش هایی اتفاق می افتد که تمام بازیگران آن سنتی و مدرن هستند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

ستاری بانک ها را بازیگران سنتی خواند و گفت: اما فین تک ها بازیگران جدیدی هستند که اکنون روی کار آمده اند.

وی با بیان اینکه هنوز در بعضی کشورهای منطقه مانند ترکیه فین تک وجود ندارد، گفت: با فین تک بازیگران سنتی روی بازیگران مدرن سرمایه گذاری می کنند و روزی بالغ بر میلیاردها تومان تراکنش در آن رخ می دهد.در آینده بانک ها وجود ندارند اما بانکداری می ماند. از این رو باید به این موضوع به واسطه نوآوری توجه ویژه ای داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید کرد: این جریان نیاز به سرمایه گذاری دارد و بستر این سرمایه گذاری، شهر است.

وی ادامه داد: چیزی که ما می خواهیم این است که در کنار یکدیگر زیرساختی را برای توسعه کسب و کارها به واسطه خلاقیت و نوآوری فراهم کنیم که این موضوع نیاز به هماهنگی حکومت شهر و کشور دارد.

ستاری با تأکید بر اینکه ما نباید به عنوان حکومت در نتیجه کار جوانان دخالت کنیم، گفت: اما باید در راستای توسعه بخش سرویس ها ارائه خدمات و بخش فناوری ها نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

ستاری با بیان اینکه ما در ایران بزرگترین شرکت های دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی منطقه را در منطقه داریم، گفت: در حال حاضر شرکتی وجود دارد که در آن ۵۰۰ نفر در حوزه برنامه نویسی هوش مصنوعی فعالیت می کنند و این یک افتخار برای کشور محسوب می شود.

ارسال نظر