تشکیل اولین جلسه کمیته مقابله با کرونا در حوزه فاوا در زمان تعطیلی کرونا

رسانه کلیک - کمیته مقابله با کرونا در حوزه فاوا امروز اولین جلسه خود را تشکیل داد. در این جلسه قرار بر ادامه فعالیت نیروهای اجرایی و نظارتی در حوزه‌ فاوا در زمان تعطیلی شد.

تشکیل اولین جلسه کمیته مقابله با کرونا در حوزه فاوا در زمان تعطیلی کرونا
کمیته ویژه مقابله با بحران کرونا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به دستور آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در پی لزوم مشارکت، هماهنگی و هم‌افزایی هرچه بیشتر دست‌اندرکاران حوزه‌ فاوا و استفاده از تمام ظرفیت های این حوزه برای شرایط حاکم کشور، تشکیل شده است.
در همین راستا وزیر ارتباطات هفته گذشته فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران را به عضویت این کمیته منصوب کرد.
در این حکم، محمدجواد آذری جهرمی تاکید کرده است: ضروری است که از تمامی ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود شبکه داخلی و شبکه‌ مادر مخابراتی، زیرساخت‌های لجستیکی و اطلاعاتی و نیز توانمندی های حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی کشور برای پایش، مراقبت الکترونیکی افراد در قرنطینه و کنترل اضطراری و آنی بیماران، آموزش و اطلاع رسانی هوشمند هموطنان، حمایت از کسب و کارها و عرضه الکترونیکی محصولات و خدمات سازمان های صنعتی و کسب و کارها، بهره گرفته شود.
بر اساس اعلام سندیکای صنعت مخابرات ایران در اطلاعیه ای با اعلام برگزاری نخستین جلسه کمیته‌ مبارزه با کرونا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، این جلسه تصمیمات زیر اتخاذ شده‌اند:
۱. افزایش نیاز به خدمت رسانی در حوزه‌ فاوا در زمان شیوع کرونا.
۲. فعالیت کامل نیروهای بهره‌برداری، اجرایی و نظارتی در حوزه‌ فاوا در شرایط تعطیلی کرونا.
۳. شرکت‌های تولیدی در صورت داشتن تعهدات قراردادی با تعداد لازم پرسنل و شرکت‌های خدمات فنی مهندسی، با یک سوم پرسنل پشتیبان فعال باشند.
۴. در رابطه با تردد پرسنل و نگرانی‌ها از بابت دستگاه‌های بازرسی و نظارتی، چنانچه شرکت‌های عضو سندیکا، اتحادیه و صنف مخابرات با مشکلی مواجه شدند، موضوع جهت طرح در کمیته، به سندیکا اعلام شود.
ارسال نظر