تلاش‌های فناوری فضایی ایران بشردوستانه است

رسانه کلیک - معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران در سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری های فضایی اپسکو ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه و نامشروع دولت آمریکا در تحریم سه نهاد فضایی کشور، آن را تلاشی برای محروم ساختن مردم ایران از کاربردهای بشردوستانه فناوری فضایی دانست.

تلاش‌های فناوری فضایی ایران بشردوستانه است

معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه نشست سران سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) که در شهر اولان باتار مغولستان آغاز شد، با ارائه گزارشی از آخرین برنامه ها و دستاوردهای کشور ذیل این سازمان منطقه ای، بر توسعه برنامه‌های عملیاتی اپسکو تاکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان فضایی، محمدمصطفی فتوحی در بیانیه ای در این نشست اعلام کرد: «سازمان فضایی ایران ضمن محکوم ساختن اقدامات خصمانه و نامشروع دولت آمریکا در تحریم سه نهاد فضایی کشور، از بقیه کشورهای عضو خواست تا با حمایت و تقویت برنامه های عملیاتی اپسکو، موجب خنثی شدن این گونه اقدامات شوند.»

مدتی قبل خزانه‌داری آمریکا پژوهشگاه هوافضا، سازمان فضایی و مرکز تحقیقات فضایی ایران، سه مجموعه در صنعت فضایی کشور را تحریم کرد. اما مسئولان این سه مجموعه اعلام کردند سال‌هاست در تحریم به سر می‌بریم و تحریم مانع موفقعیت‌های ما در حوزه فضایی نخواهد شد.

ارسال نظر