تهران امسال میزبان گوگل سامر کد خواهد بود

رویداد سامر کد گوگل تابستان امسال به همت گروه علمی پژوهشی آورکلاک برای نخستین بار در کشور در سطح ملی برگزار خواهد شد.

تهران امسال میزبان گوگل سامر کد خواهد بود

گوگل سامر کد امسال تحت عنوان تهران سامر کد، در مرداد ماه امسال در سطح ملی در مرکز نوآوری و شتابدهی دیهیم برگزار می‌شود. این نخستین بوت کمپ آموزشی استاندارد گوگل است که با رایزنی های صورت گرفته در کشور در حال برگزاریست. بوت کمپ آموزشی که صرفا عنوان بوت کمپ آموزشی را نداشته و تحت استاندارد و اصول بزگزاری بوت کمپ های آموزشی، به مدت 3 شبانه روز در مرکز فناورانه‌ی دیهیم، پذیزای تمامی علاقه مندان حوزه‌ی علوم امنیت سایبری، شبکه و برنامه نویسی است.
با هدف تمرکز زدایی از برگزاری دوره های آموزشی استاندارد و سطح بالا که محدود به حضور افراد از کلان شهر های نزدیک به پایتخت نبوده ، اینبار تهران سامر کد میزبان علاقه‌مندان خود از سراسر کشور خواهد بود و امکان استقرار اسکان را برای هم وطنان فراهم ساخته.

بنیانِ تهران سامر کد بر محور دانش و تجربه است.

امیر عباس زمامدار مدیر پروژه کارخانه‌ی نوآوری و شتابدهی دیهیم در رابطه با هدف برگزاری این دوره‌ی ویژه در سطح ملی بیان کرد: هدف از برگزاری رویداد های عام‌المنفعه در این سطح، بروز رسانی سطح مهارتی و کمک به مسیر توسعه فردی در سال تولید دانش بنیان است که تهران سامر کد با پیگیری های صورت گرفته در صدد رفع این نیاز طراحی شده و میزبان علاقه‌مندان در سطح ملی خواهد بود.

تهران سامر کد در دو بخش کمپ آموزشی و تورنومنت امنیت سایبری و برنامه‌نویسی برگزار می‌شود.

در بخش بوت کمپ آموزشی مباحث علوم امنیت سایبری، شبکه و برنامه نویسی توسط مدرسان بین المللی این تدریس خواهد شد.

بخش رقابتی تهران سامر کد شاهد برگزاری ماراتن امنیت سایبری خواهیم بود. رقابتی جذاب که توسط مرکز افتای ریاست جمهوری نیز حمایت شده است. رقابتی متفاوت نسبت به تمامی مسابقات فتح پرچم که تا به حال برگزار گردیده.

همان طور که سارقان خودرو را نمی‌توان مکانیک نامید، مکانیک ها را نیز نمی‌توان هکر نامید! ( بخشی از کتاب چگونه هکر شویم، نوشته‌ی اریک اس ریموند)

طراحی سناریو های آموزشی و رقابتی تهران سامر کد توسط بهزاد قاسمی، بنیانگذار گروه علمی پژوهشی آورکلاک انجام شده. تیمی که بیش از یک دهه در راستای ارتقای امنیت سایبری بر روی پروژه های متن-باز همچون سیستم عامل امنیتی پَروت لینوکس مشارکت داشته. بهزاد قاسمی به عنوان طراح و بنیانگذار تهران سامر کد، و ناظر مستقیم کنسرسیوم بین المللی مرکز صدور گواهی نامه های امنیتی و از مدرسین این رویداد، داستان رقابت متفاوتی را برای این تورنومنت طراحی کرده است. برخلاف تمامی مسابقات فتح پرچم و امنیت سایبری که صرفا محدود به پیدا کردن ضعف های امنیتی سامانه است، در تهران سامر کد کاپ شرکت کنندگان علاوه بر یافتن حفره های امنیتی باید در صدد رفع این حفره ها اقدام به توسعه وصله های امنیتی کرده و این پایان ما جرا نخواهد بود! برگزیدگان این مارتن از جایزه 2000 دلاری این رقابت نیز بهرمند خواهند شد.

در این رقابت هکر های واقعی برنده خواهند شد!

بهزاد قاسمی بنیانگذار و طراح تهران سامر کد با اشاره به اینکه واژه‌ی "هکر" طبق تعریف بزرگان حوزه‌ی علوم رایانه همچون ریچارد استالن من، لینوس تروالدز و اریک ریموند به عنوان سازنده و توسعه ‌دهنده‌ی خلاق تعریف شده، برای تفهیم صحیح این مفهوم تهران سامر کد را بر پایه توسعه اصولی و به دور از ابزار محور بودن آموزش ها در بخش امنیت سایبری طراحی و پیاده سازی کرده‌ایم. همین امر موجب سوق دادن متخصصین این حوزه به طراحی و توسعه ابزار‌ها و سامانه‌های امنیتی در بخش زیر ساخت سایبری خواهد شد که نیاز روز کشور می‌باشد.

تهران سامر کد محدودیتی برای حضور بانوان ندارد.

بخش بانوان تهران سامر کد با شعار "کُد بانو شو!" اعلام کرده که طبق تواقفات صورت گرفته با مسئولین ذیربط حضور بانوان در کمپ آموزشی شبانه روزی و استقرار بانوان نیز در این رویداد فراهم شده و بانوان نیز امکان حضور در تهران سامر کد را هم در بخش بوت کمپ آموزشی هم در بخش رقابت خواهند داشت.

اگر شما نیز علاقه دارید در تهران سامر حضور پیدا کنید، میتوانید از طریق لینک زیر وارد صفحه‌ی این رویداد شده و توضیحات تکمیلی این رویداد را با جزئیات بیشتر مطالعه و ثبت نام کنید.

ارسال نظر