جشنواره وب و موبایل ایران سال آینده چه تغییری می کند؟

رسانه کلیک - اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران هفته آینده طی دو روز برگزار خواهد شد. عوامل این رویداد با ارائه آمارهایی از شرکت‌کنندگان و دیگر زوایای این دوره از جشنواره اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار دادند.

جشنواره وب و موبایل ایران سال آینده چه تغییری می کند؟

«شایان شلیله» دبیر برگزارکننده رویداد در این نشست خبری اعلام کرد: «هدف جشنواره وب و موبایل ایران توسعه فضای کسب‌وکارهای آنلاین است، کمک کردن به استارتاپ‌های نوپا برای بیشتر شناخته شدن و در کنار آن کمک کردن به استارتاپ‌هایی که چند سالی از عمرشان گذشته و نیاز به جلب اعتماد عمومی دارند.»

او با تاکید بر این نکته که در ۱۲ سال گذشته 21,153 وب‌سایت و 7,412 اپلیکیشن موبایل در این رویداد ثبت نام کرده‌اند؛ اضافه می‌کند: «در رویداد امسال 2,566 وبسایت ثبت نام کرده‌اند که 1,902 از آنها تایید شده و از بین 526 اپلیکیشن موبایل، تعداد 42 اپلیکیشن به مرحله نهایی رسیدند. همچنین تاکنون 182,209 رای در مرحله اول ثبت نام صورت گرفته و در رای گیری مردمی نیز 302,385 رای تا به امروز اخذ شده است.»

شلیله با اعلام این نکته که از ۲۸ نفر داور برای داوری این رویداد دعوت بعمل آوردند که ۲۱ تن از آنها در شورای داوران باقی ماندند، تاکید می‌کند: «بخش گروه‌های ویژه فناوری بیش از ۷۰ شرکت دانش بنیان در ۶ شاخه مختلف تا به امروز در جشنواره ثبت نام به عمل آوردند.»

بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران تصریح می‌کند: «۵۱ تندیس برای بهترین وب‌سایت‌ها و ۳۴ تندیس برای بهترین اپلیکیشن‌های موبایل در نظر بگیریم و همچین ۱۸ تندیس به گروه‌های ویژه اهدا کنیم.»

او در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بیشترین و کمترین مشارکت‌ها اشاره کرد و گفت: «فروشگاه‌های تخصصی و خدمات مربوط به کسب‌وکارها (B2B)، فروشگاه آنلاین، شرکت‌های و موسسات خصوصی، آموزش آنلاین و وب‌سایت‌های شخصی بیشترین مشارکت را در این دوره از جشنواره داشتند و کم‌ترین مشارکت به نیازمندی‌های استان‌ها، خرید بلیت سینما و تئاتر، تامین‌کنندگان اینترنت و زیرساخت، شرکت‌های عضو سازمان بورس و بازی آنلاین ایرانی تحت وب مرتبط است.»

شلیله با اشاره به رویداد هفت شهر تاکید کرد که آنها شعار ایران تهران نیست را در این دوره از جشنواره به مرحله عملیاتی رسانده‌اند و در شهرهای اصفهان، مشهد، رشت، قزوین، یزد، بابلسر و شیراز این جشنواره را ادامه داده‌اند: «در طی این مراسم‌ها از ۲۰ استارتاپ استانی تقدیر شد و بیش از ۲۰۰۰ نفر درآنها شرکت کردند و به ۵۰ سخنرانی بومی گوش دادند.»

او در پاسخ به خبرنگار کلیک در خصوص اینکه با توجه به انتقادات وارد شده در رابطه با داوری آیا در آینده شاهد قوانین خاصی در این خصوص خواهیم بود، می‌گوید: «در حال حاضر درگیر مسایل اجرایی هستیم، هنوز نتوانسته‌ایم فیدبک‌ها آنطور که باید و شاید بررسی کنیم. در سال آینده در بخش داوری سعی می‌کنیم بازخوردها را در نظر بگیریم. باید مطمئن شویم که کسب‌وکارهایی که کاندیدا شدن برای آنها مهم است در جشنواره شرکت کنند، اما نمی‌توانیم این قانون را برای داوری تعیین کنیم که آنها اثرشان در جشنواره نباشد.»

میلاد احرام‌پوش هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران درباره شعار مسوولیت اجتماعی و رویدادهای هفت شهر گفت: « تلاش ما همواره برای تحقق این شعاره بوده و در تلاشیم آن را به صورت عملی محقق کنیم. در رویدادهای استانی سعی کردیم پنل مشکلات شهرها را برگزار کرده و از استارتاپ‌هایی که بیشترین تلاش را داشتن تقدیر و تشکر کنیم.»

به گفته احرام‌پوش دو هزار نفر رویدادهای هفت شهر شرکت کردند و 50 سخنران بومی نیز در ایرن رویدادها به روی صحنه آمدند. طبق طبق آمار اعلام شده توسط وی، 10 سخنران کلیدی از تهران در سری رویدادهای هفت شهر حاضر شدند و از 20 استارتاپ استانی نیز تقدیر به عمل آمد.

هم بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران ضمن اشاره به اینکه در اختتامیه امسال کارگاه‌ها و محتوای غنی‌تری چه در بخش موضوعات و چه در سخنرانی‌ها برگزار می‌شود، اضافه کرد: « سال‌های گذشته برگزاری کارگاه‌ها باعث می‌شد تمرکز سالن اصالی به هم بریزد و خیلی وقت ها نظم سابق در کارگاه‌ها دیده نمی شد.»

«رضا الفت نسب» به مساله مسئولیت اجتماعی این رویداد پرداخت و تاکید کرد که آنها با انجام کمپین‌هایی چون «سیل کارآفرینی» و «بساز» سعی کرده‌اند این مسئولیت را در حد و اندازه خود انجام دهند: «کمپین سیل کارآفرینی چندان موفق آمیز نبود و از همین رو تصمیم گرفتیم که به طور متمرکز در استان سیستان و بلوچستان کارهایی انجام دهیم. همچنین با کمک جشنواره توانتسیم مدرسه شیرآباد را تکمیل کنیم و قصد داریم این کار را در مراکز دیگری همچون روستای پنجی بوک نیز انجام دهیم. استعدادهای خوبی در این مناطق دورافتاده وجود دارد که نباید بگذاریم هدر بروند.»

دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران در رابطه با حضور مقامات دولتی و حاکمیتی در اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران گفت: «با توجه به مسائلی که در سال‌جاری پیش‌ آمد تصمیم گرفتیم از مقامات صرفا برای حضور، بازدید از جشنواره و گوش دادن به صحبت‌های‌ فعالان اکوسیستم استارتاپی دعوت شود و مقامات در این رویداد سخنرانی نخواهند داشت.»

او خبر داد که در هفت شهر سال ۱۳۹۹ شهرهای تبریز، کرمان، اهواز و بندرعباس جزو کاندیداهای تایید شده هستند و شهرهای دیگر نیز به زودی معرفی خواهند شد. مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در سالن خلیج فارس واقع در پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد. برای ثبت نام کلیک کنید.

ارسال نظر