حمایت معاونت علمی و فناوری از شرکت‌های سازنده واکسن کرونا

رسانه کلیک - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در روند مطالعه و مقدمات واکسن ایرانی کرونا از شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده این واکسن حمایت می‌کند.

حمایت معاونت علمی و فناوری از شرکت‌های سازنده واکسن کرونا

به نقل از معاونت علمی و فناوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری امروز در مراسم آغاز تست انسانی واکسن کرونا با بیان اینکه به دست شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام بزرگی در حوزه تامین اقلام و تجهیزات فناورانه در حوزه سلامت و به ویژه مبارزه با کرونا صورت گرفته است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان نه تنها در تامین و تولید تجهیزات پیشرفته، بلکه در حوزه واکسن نیز دستاوردهای ارزشمندی را برای سلامت کشور به ارمغان آورده‌اند.

ستاری با بیان اینکه روند مطالعه و مقدمات واکسن ایران‌ساخت کرونا توسط این شرکت‌ها از نخستین روزها آغاز شده است، ادامه داد: گروه‌های گوناگونی هم اکنون به طور جدی در زمینه ساخت واکسن مشغول فعالیت هستند و این کار را زیر نظر ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت دنبال می‌کنند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مسیر حامی شرکت‌های سازنده واکسن کرونا است.

رئیس ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به همکاری و ایجاد زمینه‌های صادراتی برای اقلام فناور تولید شده، خاطرنشان کرد: حاصل تلاش شرکت های دانش بنیان خودکفایی و بی نیازی کامل از واردات در اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا است و امروز نیازی نیست که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تامین نشود.

امروز هتل ارم میزبان داوطلبانی بود که برای نخستین بار واکسن «ایران‌ساخت» کرونا را دریافت کردند. نخستین دوز از این واکسن برای آغاز مطالعات انسانی در حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام و مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا به فرد داوطلب تزریق شد تا فاز نخست مطالعه بالینی این واکسن به طور رسمی آغاز شود.

ارسال نظر