حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران؛ از تأیید تا رد مسئولان

در ادامه حملات سایبری اخیر کشور، امروز موضوع حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران مطرح شد؛ خبری که به طور همزمان با تأیید و تکذیب مسئولان این دانشگاه همراه بود. اما ماجرا چیست؟

حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران؛ از تأیید تا رد مسئولان

روز گذشته مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران در ایمیلی خطاب به اساتید و دانشجویان این کشور اعلام کرد سایت دانشگاه تهران مورد حمله سایبری قرار گرفته و دلیل کندی سامانه‌اش هم در همین است.

در متن این ایمیل آمده بود:

«متأسفانه در این هفته به دلیل کمبود منابع پردازشی و حملات سایبری همزمان، در سامانه E-learn (یادگیری الکترونیکی) با کندی و اختلال روبه‌رو بودیم. همین‌جا از تمامی دانشجویان و اساتید عزیز از این بابت عذرخواهی نموده و تلاش می‌کنیم در هفته آتی مشکلات را به تدریج کاهش دهیم.»

حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران

به گفته دانشجویان این دانشگاه، در هفته اخیر سامانه دانشگاه تهران با افت سرعت شدید و حتی قطعی مواجه بوده و در مواردی اساتید ناچار به برگزاری کلاس‌هایشان در پلتفرم‌های دیگری چون اسکایپ شدند.

سرپرست مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران: حمله سایبری نداریم

با توجه به ارسال این پیام از ایمیل رسمی دانشگاه تهران، خبر حمله سایبری به سایت این دانشگاه تأیید شده و صبح امروز در خبرگزاری‌ها منتشر شد.

با این حال علی‌رغم ارسال این ایمیل که دانشجویان بسیاری هم اسکرین‌شاتش را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند، رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتالی و سرپرست مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران معتقد است حمله سایبری به سایت دانشگاه صحت ندارد و اصلا حمله‌ای در کار نبوده است.

بابک سهرابی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما بیان کرد: «اصلا حمله‌ای نبوده است و تنها در سایت داخلی اختلالی به وجود آمد که سریع برطرف شد و مسئله مهمی نبوده است.»

او افزود: «اگر مسئله مهمی رخ داده بود، حتماً جلسه‌ای بین رئیس دانشگاه و شورای دانشگاه تشکیل می‌شد تا پیگیر موضوع باشیم، اما هیچ خبری نبوده است و سایت دانشگاه حتی یک ثانیه هم قطع نشده است. ما حتی به دانشجویان اختلال داخلی را منتقل کردیم و پیگیر حل همین اختلال داخلی شدیم تا مشکل بزرگتر رخ ندهد.»

سهرابی تأکید کرد: «سایبر برای ما حرف اول را می‌زند. در این شرایط هیچ سایتی از دسترس خارج نشده و اتفاقی نیفتاده است.»

با این حال او در خصوص ارسال آن ایمیل توضیح بیشتری نداد.

گفتنی است در صورت تأیید این خبر، این چندمین حمله سایبری است که در ماه‌های اخیر به بخش‌های مختلف کشور صورت می‌پذیرد. ح مله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور ، حمله به سایت هواپیمایی ماهان و حمله به سیستم سدهای کشور از جمله اقدامات سایبری اخیر بوده است که البته مورد آخر توسط مسئولان تکذیب شد و حالا هم حمله سایبری به سایت دانشگاه تکذیب می‌شود.

نظر شما در خصوص اختلال و حمله سایبری به سایت دانشگاه تهران چیست؟ چنانچه دانشجوی این دانشگاه هستید آیا در هفته اخیر با اختلال و کندی در سایت مواجه بودید؟ مشاهداتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر