سامانه شبیه‌ساز آموزش رانندگی در کشور ساخته شد

دامون پورحسینی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد کارکرد سامانه شبیه‌ساز آموزش رانندگی، گفت: هنرجویان آموزش رانندگی می‌توانند با استفاده از این شبیه‌ساز در شرایط مواجهه با چالش‌هایی چون ترکیدن لاستیک یا رانندگی در مسیر یخبندان آموزش لازم را دریافت کنند. البته باید استفاده از این سامانه در آموزشگاه‌های آموزش رانندگی اجباری شود تا هنرجو نسبت به استفاده از آن ترغیب شود.

سامانه شبیه‌ساز آموزش رانندگی در کشور ساخته شد

دامون پورحسینی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد کارکرد سامانه شبیه‌ساز آموزش رانندگی، گفت: هنرجویان آموزش رانندگی می‌توانند با استفاده از این شبیه‌ساز در شرایط مواجهه با چالش‌هایی چون ترکیدن لاستیک یا رانندگی در مسیر یخبندان آموزش لازم را دریافت کنند. البته باید استفاده از این سامانه در آموزشگاه‌های آموزش رانندگی اجباری شود تا هنرجو نسبت به استفاده از آن ترغیب شود.

وی در ادامه به شبیه‌سازهای مختلف این شرکت در زمینه هواپیما، کشتی و قطار اشاره کرد و گفت: هنرجویان بعد از گذراندن این دوره‌ها مدرک معتبر دریافت می‌کنند، اما در سامانه شبیه‌ساز رانندگی با وسایل نقلیه سبک هیچ مدرکی دریافت نمی‌کنند، بنابراین هیچ اجباری برای هنرجو برای استفاده و آموزش ایجاد نمی‌شود. از طرف دیگر به علت هزینه بالای این سامانه آموزشگاه‌های رانندگی نیز تمایل به استفاده ندارند. به همین دلیل بازار این محصول از اقبال خوبی برخوردار نشد، این در حالی است که اگر قانونی مبنی بر گذراندن چند ساعت آموزش با سامانه شبیه‌ساز تدوین شود می‌تواند در کاهش خسارات ناشی از تصادفات رانندگی نقش بسزایی داشته باشد.

ویژگی‌های شبیه ساز آموزش رانندگی

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در مورد این محصول و عملکرد آن گفت: این سامانه دارای یک برنامه زمانی واقعی است که از یک الگوریتم پیچیده تبعیت می‌کند و همه فرامین ظرف ۱۰ میلی‌ثانیه پردازش می‌شود، به عنوان مثال زمانی که استارت می‌زنید، ظرف ۱۰ میلی‌ثانیه صدای استارت خوردن را می‌شنوید و برای اولین بار در این سامانه از موشن پلتفرم الکترونیکی ۶ درجه استفاده شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه یک سازمان دولتی میز لرزش خود را از خارج وارد می‌کند، در حالی که پلتفرم الکترونیکی ۶ درجه را ما در داخل تولید می‌کنیم که می‌تواند متناسب با نیاز این سازمان شخصی‌سازی شود. در این حالت ضمن کاهش هزینه‌ها موجب افزایش قدرت خرید آن مجموعه نیز می‌شود. این شبیه‌ساز نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر دارد، اما با توجه به بازار خاص و نبودن حمایت و سرمایه‌گذار مرتبط، این پروژه تا حدودی متوقف شده و واحد تحقیق و توسعه شرکت به حوزه دستگاه تولید و تصفیه آب از هوا وارد شده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، پورحسینی در مورد دستگاه تولید و تصفیه آب از هوا که در این شرکت ساخته شده است نیز گفت: دستگاه تولید آب AWG در جریان دانش بنیان شدن قرار دارد. این محصول در زیست‌بوم‌های مختلف کشور که با کمبود آب قابل شرب مواجه هستند می‌تواند از طریق هوا، آب آن منطقه را تصفیه و قابل استفاده کند. ظرفیت این دستگاه ۵۰۰ تا ۱۰ هزار لیتر در روز است و کاربرد آن نیز علاوه بر تصفیه و تولید آب از هوا در زمینه تهویه سالن‌های تولید و گرفتن رطوبت محیط مانند کارخانه‌های کنسروسازی به عنوان یک خشک‌کن قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در مورد خدماتی که این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است، گفت: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان استفاده از دوره‌های آموزشی حضوری، از خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری استفاده کرده و در بسیاری از وبینارهای آموزشی صندوق شرکت کردیم. همچنین در حال حاضر برای ثبت پتنت هر دو دستگاه قصد داریم از خدمات بلاعوض توسعه بازار صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنیم. البته پیش از این، تسهیلات پیش از تولید صنعتی برای ساخت سامانه شبیه‌ساز وسایل نقلیه سبک با سامانه حرکتی الکترونیکی با سه درجه آزادی را دریافت کرده بودیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر