سورنا ستاری: برج های فناوری دانشگاه ها تجهیز می شوند

رسانه کلیک -  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: معاونت علمی به تجهیز ساختمان هایی که دانشگاه ها برای استقرار شرکت های دانش بنیان و راه اندازی برج های فناوری اختصاص می دهند، کمک می کند.

سورنا ستاری: برج های فناوری دانشگاه ها تجهیز می شوند

دکتر سورنا ستاری امروز ۲۰ بهمن ماه در افتتاح مجموعه شتاب دهنده‌ها، اتاق‌های تمیز و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: الگوی ایجاد برج فناوری در دانشگاه علوم پزشکی باید در سایر دانشگاه‌ها نیز پیاده شود. امیدواریم دانشگاه‌ها بتوانند از درآمد شرکت‌های دانش بنیان که در برج‌های فناوری مستقر هستند درآمد خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به بازدید چند ماه گذشته خود از این برج فناوری یادآور شد: هر زمان که برای بازدید به این برج می آیم محصولات جدید و شرکت‌های دانش بنیان جدید می بینم که این نشان دهنده زایش حوزه زیست فناوری و زیست بوم دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه‌های علم و فناوری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: حجم زیادی از سرمایه گذاری خطر پذیر در حوزه دانش بنیان‌ها در این دانشگاه صورت گرفته است که به دلیل اهمیت حوزه‌هایی است که این شرکت‌ها به آن وارد شده اند.

وی یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی به فناوری‌های فوق پیشرفته وارد شده اند. محصول CAR T Cell که اکنون در مرحله کارآزمایی بالینی در این دانشگاه و زیرمجموعه برج فناوری است، یک امید آفرینی بالقوه برای درمان‌های سرطان محسوب می‌شود. در حال حاضر در خارج از ایران هزینه درمان یک بیمار با این روش بیش از ۴۰۰ هزار دلار است و تنها حدود دو سال از عمر این فناوری در دنیا می‌گذرد.

ستاری با اشاره به محصولات دانش بنیانی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی شده است گفت: تست‌های جدید تشخیص کرونا و چسب‌های بعد از عمل برای چشم و پوست از جمله فرآورده‌هایی هستند که از فناوری‌های خیلی پیشرفته استفاده می‌کنند و این بسیار غرور آفرین است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به بازگشت نخبگان به کشور و فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان گفت: هم اکنون در همین برج فناوری تعداد زیادی از نخبگانی که از خارج بازگشته اند مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر