شبکه سیگنال رسانی زمینی آغاز به کار می‌کند

رسانه کلیک - محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در صفحه توییتر خود از فعالیت رسمی شبکه سیگنال رسانی زمینی با همکاری سازمان صدا و سیما خبر داد.

شبکه سیگنال رسانی زمینی آغاز به کار می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: «شنیده بودید که در برخی مناطق ایران، موقع پخش فوتبال یا والیبال، تلویزیون برنامه دیگری رو پخش می‌کرد و مردم معترض می‌شدن؟ مشکل حل شد. با تلاش چند ساله فنی و حقوقی، در همکاری با سازمان صدا و سیما، «شبکه سیگنال رسانی زمینی» ایجاد شد و از هفته‌ی آینده رسماً فعالیت خود را آغاز می‌کند.»

آذری جهرمی هنوز از جزئیات بیشتر این طرح خبر نداده است، اما همان‌طور که او در توییتش اشاره کرده، این مشکلی است که مخاطبان به ویژه در استان‌های مرزی کشور تجربه می‌کردند و گاه شاهد پخش برنامه‌ای متفاوت از برنامه پخش شده از همان شبکه در استان‌های دیگر کشور بودند!

طرح سیگنال رسانی زمینی یا نام کامل‌تر آن، پروژه راهبردی «سیگنال رسانی زمینی صدا و سیما»، بعد از تحریم‌های بین‌المللی این سازمان و در جهت قطع وابستگی به شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی، از سال ۹۴ در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت. پس از آن در آبان ماه سال ۹۷ در مراسم پدافند غیرعامل، وزیر ارتباطات از راه‌اندازی شبکه سیگنال رسانی زمینی صدا و سیما با هدف قطع وابستگی به خدمات ماهواره‌ای خارجی خبر داد و گفت: «از کار انداختن خدمات ارتباطی عمومی به بهانه تحریم، خیال واهی است.»

وی افزود: «تا پیش از این و در دوره نخست تحریم‌ها، به دلیل وابستگی که برای پخش شبکه‌های ماهواره‌ای داشتیم، با مشکلاتی مواجه شدیم و مردم به خصوص مناطق محروم نمی‌توانستند از پوشش شبکه‌ها استفاده کنند. برای مثال به دلیل عدم پخش ماهواره‌ای، مناطق محروم امکان تماشای رویدادهای بین‌المللی مانند فوتبال را نداشتند و تمام تلاش این بود که بتوانیم شبکه‌ای مجزا برای ارائه خدمات در زمان مخاطرات تحریم داشته باشیم.»

احتمالاً در هفته آینده جزئیات بیشتری در خصوص این طرح اعلام خواهد شد.

ارسال نظر