شیپور گزارش فصل پاییز از بازار املاک را منتشر کرد

ارزش ریالی آگهی‌های منتشر شده در شیپور در فصل پاییز برابر با بودجه دولت در سال ۹۹ بوده است.

شیپور گزارش فصل پاییز از بازار املاک را منتشر کرد

به گزارش روابط عمومی شیپور در این گزارش که از تحلیل داده‌های کاربران شیپور و همچنین گزارش‌های آماری بانک مرکزی در حوزه مسکن و تحقیقات محلی استفاده شده و به بررسی نوسانات خريد و فروش املاک، قیمت و میزان ثبت آگهی پرداخته شده است.
بررسی وضعیت معاملات در فصل پاییز در تهران نشان می دهد که با وجود افزایش آگهی‌های فروش، میزان معاملات به شکل معناداری کاهش پیدا کرده است.

قیمت و تعداد آگهی‌های املاک

قیمت مسکن تا مهرماه امسال افزایشی بوده و به طور میانگین تا متر مربعی ۳۰ میلیون تومان رسیده است ولی در دو ماه گذشته قیمت مسکن وضعیت تثبیت شده‌ای به خود گرفته و شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم. این در حالی است که تعداد ثبت آگهی در شیپور نسبت به فصل پاییز در سال گذشته در کل کشور ۹۹/۶۵ درصد و در تهران ۹۱/۰۶ درصد رشد داشته است.
متراژی بزرگتر از تهران و قیمتی برابر با بودجه دولت
میزان متراژ کل آگهی های منتشر شد در شیپور از کل مساحت شهر تهران هم بیشتر بود. این میزان در پاییز امسال به ۹۸۰ میلیون متر مربع رسید.

ارزش ریالی آگهی‌های منتشر شده در شیپور در فصل پاییز برابر با بودجه دولت در سال ۹۹ بوده است.

گران‌ترین و ارزان ترین محله‌های تهران و استان های کشور

الهیه، زعفرانیه، محمودیه، ولنجک و نیاوران که همگی در منطقه یک تهران واقع شده‌اند، گران‌ترین محله‌ها و به ترتیب شوش، خانی آباد، کیانشهر، مسعودیه و فلاح نیز ارزان‌ترین محله های تهران از نظر قیمت بودند.
همچنین تهران، خراسان رضوی و اصفهان گران‌ترین استان‌های کشور و لرستان، گلستان و اردبیل نیز ارزان‌ترین استان های کشور در حوزه املاک هستند.

گیلان و مازندران فرصتی برای خوش نشینی و تهران شهر لانه های کوچک

استان های گیلان، مازندران و کرمان از نظر میزان متراژ بزرگترین خانه ها و تهران ، قم و هرمزگان نیز کمترین متراژ میانگین را نسبت به استان‌های دیگر داشتند.

ارسال نظر